Dostatečný výkon a bezpečnost stojí v cestě elektrifikaci letectví. Letadlová doprava tvoří odhadem 2,4 procenta všech světových emisí oxidu uhličitého. Vědci dlouhodobě hledají způsob, jak zbavit letectví emisí tím, že by se fosilní paliva nahradila bateriemi. Lithium-iontové baterie, které se používají pro elektromobily a osobní zařízení, nesplňují bezpečnostní normy potřebné pro použití v letectví. Jejich hořlavost je důvodem, proč nemohou pasažéři mít v kufrech v zavazadlovém prostoru předměty jako notebooky či telefony.
Pro letectví je zapotřebí jiné řešení baterií, se kterým nyní přispěchal Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA). Americká kosmická agentura vyvíjí technologii, která nepoužívá kapalné elektrolytové chemikálie, které jsou hlavním bezpečnostním problémem mnoha baterií. Tyto látky mohou podstoupit řetězovou reakci, která způsobí jejich zahřátí i vznícení.
Proto nyní NASA pracuje na polovodičových bateriích. Ty by měly mít potřebný výkon i pro pohanění letadel a zároveň si zachovávají pevnou strukturu. I když jsou poškozeny, tak nedochází k jejich vznícení. Prototyp sírové selenové baterie vyvinuté v rámci projektu produkuje 500 watthodin energie na kilogram baterie. To je dvojnásobek energetické hustoty standardu lithium-iontová baterie.
Věci z NASA zjistili, že jejich typ baterie vydrží dvakrát vyšší teploty, než lithium-iontové alternativy. Navíc jsou i mnohem lehčí, a to o 30 až 40 procent. Tento typ baterií je stále pouze testován, díky čemuž je jejich výroba neuvěřitelně nákladná. Pokud by však testy dopadly bez problému, tak by se v budocunu mohly stát masovou záležitostí.