Ukázala to geolokační analýza mobilního operátora z anonymizovaných dat sítě v obchodních centrech napříč Českem. V Praze průměrné obchodní centrum na Štědrý den navštívilo zhruba 3 300 nakupujících, v Brně 2 700 a v Českých Budějovicích 1 800.
Analýza ukázala, že složení návštěvníků se na Štědrý den výrazně lišilo od předchozího předvánočního období. „Zatímco o adventu převažují mezi nakupujícími ženy, na Štědrý den se tento poměr obrací. Data ukazují, že nákupy na poslední chvíli jsou výrazně častější právě mezi muži,“ shrnuje produktový manažer Petr Netolický.
V celém adventním období tvořily většinu nakupujících ženy s průměrným podílem 52 procent, zatímco 24. prosince jejich zastoupení kleslo na 44 procent. Návštěvnost postupně rostla. Absolutně největší nápor návštěvníků zaznamenala nákupní centra v pondělí 22. prosince. Oproti průměrnému prosincovému pondělku vzrostl počet lidí téměř o polovinu a tento den překonal skoro o třetinu běžnou víkendovou návštěvnost.