Na trati mezi Karlštejnem a Berounem jezdí vlaky po jedné koleji

Modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem si žádá omezení. Vlaky jezdí jen po jedné koleji. Po dokončení se zde zvýší rychlost na 130 kilometrů za hodinu.

Zastávka Srbsko projde modernizací

Zastávka Srbsko projde modernizací
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Zastávka Srbsko projde modernizací
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Koridor podél řeky Berounky se opět opravuje. Po úseku z pražského Smíchova do Radotína se nyní modernizuje úsek mezi Karlštejnem a Berounem. „Modermnizace přinese nejen pohodlnější, ale také kratší cestování do řady míst v západních Čechách,“ popsal ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Práce na sedmikilometrovém úseku potrvají do roku 2026.

V rámci oprav se zrekonstruuje zastávka Srbsko. Ta získá bezbariérová nástupiště a nový podchod. „Pozitivní zprávou pro cestující je, že se práce obejdou bez úplného přerušení provozu. Kolem pracovních míst bude navíc možné jezdit rychleji než dosud; namísto běžně používaných 50 kilometrů za hodinu se díky zavedeným opatřením bude projíždět osmdesátkou. Tím se sníží dopady stavby na pravidelnost vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 kilometrů za hodinu. Většina prací se bude odehrávat za jednokolejného provozu vlaků. Ten bude probíhat letos do 9. prosince a prakticky po celý příští rok. Na jeho konci dojde ke zprovoznění výhybek nové odbočky Lom, díky čemuž se úseky s provozem po jedné koleji zkrátí na polovinu. Celkové náklady činí 2,7 miliardy korun.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: Správa železnic

Související

Prague_from_Powder_Tower_01
Domácí

Prestiž Prahy roste. Je mezi padesátkou nejlepších měst světa

ČD
Domácí

ČD loni uvedly na koleje rekordní počet nových vlaků

profimedia-0907264107
Domácí

Středočeský kraj dosáhl historického investičního rekordu

Zlín střed nádraží
Domácí

Modernizace tratí na Moravě startuje. První na řadě je Zlín