Na trati mezi Karlštejnem a Berounem jezdí vlaky po jedné koleji

Modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem si žádá omezení. Vlaky jezdí jen po jedné koleji. Po dokončení se zde zvýší rychlost na 130 kilometrů za hodinu.

Zastávka Srbsko projde modernizací

Zastávka Srbsko projde modernizací
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Zastávka Srbsko projde modernizací
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Koridor podél řeky Berounky se opět opravuje. Po úseku z pražského Smíchova do Radotína se nyní modernizuje úsek mezi Karlštejnem a Berounem. „Modermnizace přinese nejen pohodlnější, ale také kratší cestování do řady míst v západních Čechách,“ popsal ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Práce na sedmikilometrovém úseku potrvají do roku 2026.

V rámci oprav se zrekonstruuje zastávka Srbsko. Ta získá bezbariérová nástupiště a nový podchod. „Pozitivní zprávou pro cestující je, že se práce obejdou bez úplného přerušení provozu. Kolem pracovních míst bude navíc možné jezdit rychleji než dosud; namísto běžně používaných 50 kilometrů za hodinu se díky zavedeným opatřením bude projíždět osmdesátkou. Tím se sníží dopady stavby na pravidelnost vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 kilometrů za hodinu. Většina prací se bude odehrávat za jednokolejného provozu vlaků. Ten bude probíhat letos do 9. prosince a prakticky po celý příští rok. Na jeho konci dojde ke zprovoznění výhybek nové odbočky Lom, díky čemuž se úseky s provozem po jedné koleji zkrátí na polovinu. Celkové náklady činí 2,7 miliardy korun.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: Správa železnic

Související

železniční přejezd
Domácí

Všechny přejezdy mají nové reflexní štítky

Slapy
Domácí

Řidiče čekají dva roky objížděk. Hráze přehrad Slapy a Orlík se zavřou

FUEUDPEWAAA2JOD
Domácí

Nové vodíkové autobusy v Mníšku a okolí hned tak na silnice nevyjedou

Vlak Švédsko
Ekonomika

Škodovka dodá Stockholmu nový typ vlaků. Vyvíjet se budou i ve Finsku