sobota 19. července 2025

Na trati mezi Karlštejnem a Berounem jezdí vlaky po jedné koleji

Modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem si žádá omezení. Vlaky jezdí jen po jedné koleji. Po dokončení se zde zvýší rychlost na 130 kilometrů za hodinu.

Zastávka Srbsko projde modernizací

Zastávka Srbsko projde modernizací
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Zastávka Srbsko projde modernizací
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Koridor podél řeky Berounky se opět opravuje. Po úseku z pražského Smíchova do Radotína se nyní modernizuje úsek mezi Karlštejnem a Berounem. „Modermnizace přinese nejen pohodlnější, ale také kratší cestování do řady míst v západních Čechách,“ popsal ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Práce na sedmikilometrovém úseku potrvají do roku 2026.

V rámci oprav se zrekonstruuje zastávka Srbsko. Ta získá bezbariérová nástupiště a nový podchod. „Pozitivní zprávou pro cestující je, že se práce obejdou bez úplného přerušení provozu. Kolem pracovních míst bude navíc možné jezdit rychleji než dosud; namísto běžně používaných 50 kilometrů za hodinu se díky zavedeným opatřením bude projíždět osmdesátkou. Tím se sníží dopady stavby na pravidelnost vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 kilometrů za hodinu. Většina prací se bude odehrávat za jednokolejného provozu vlaků. Ten bude probíhat letos do 9. prosince a prakticky po celý příští rok. Na jeho konci dojde ke zprovoznění výhybek nové odbočky Lom, díky čemuž se úseky s provozem po jedné koleji zkrátí na polovinu. Celkové náklady činí 2,7 miliardy korun.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: Správa železnic

Související

Masarykovo nádraží v Praze
Domácí

Masaryčka na týden utichne. Startuje další fáze modernizace

rybník
Domácí

Středočeský kraj investuje do obnovy rybníků a tůní

vlak
Domácí

Zlínský a Trenčínský kraj sjednotí veřejnou dopravu

Interiér parního vlaku
Domácí Tipy na výlety

Do Litomyšle jako za starých časů. Parní vlak vyrazí už 19. července