Koridor podél řeky Berounky se opět opravuje. Po úseku z pražského Smíchova do Radotína se nyní modernizuje úsek mezi Karlštejnem a Berounem. „Modermnizace přinese nejen pohodlnější, ale také kratší cestování do řady míst v západních Čechách,“ popsal ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Práce na sedmikilometrovém úseku potrvají do roku 2026.
V rámci oprav se zrekonstruuje zastávka Srbsko. Ta získá bezbariérová nástupiště a nový podchod. „Pozitivní zprávou pro cestující je, že se práce obejdou bez úplného přerušení provozu. Kolem pracovních míst bude navíc možné jezdit rychleji než dosud; namísto běžně používaných 50 kilometrů za hodinu se díky zavedeným opatřením bude projíždět osmdesátkou. Tím se sníží dopady stavby na pravidelnost vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 kilometrů za hodinu. Většina prací se bude odehrávat za jednokolejného provozu vlaků. Ten bude probíhat letos do 9. prosince a prakticky po celý příští rok. Na jeho konci dojde ke zprovoznění výhybek nové odbočky Lom, díky čemuž se úseky s provozem po jedné koleji zkrátí na polovinu. Celkové náklady činí 2,7 miliardy korun.
Další část koridoru z hlavního města do Plzně projde modernizací.
— Jiří Svoboda (@jirisvoboda_cz) November 21, 2023
Přípravné práce na trati Karlštejn – Beroun už začaly. Hlavní část modernizace přijde na řadu v lednu. Přinese zvýšení rychlosti až na 130 km/h, vyšší kapacitu díky odbočce Lom, komfortní nástup a výstup z vlaků… pic.twitter.com/aGvl4GGQvr