pátek 22. listopadu 2024

Na odstranění problémů s ETCS máme rok, říká ministr dopravy

Na vyřešení problémů s evropským zabezpečovacím systém pro železnice ETCS, které se objevily ve zkušebním provozu, má Správa železnic rok.

Evropský zabezpečovací systém pro železnice ETCS

Evropský zabezpečovací systém pro železnice ETCS
Zdroj: Flickr

  • Evropský zabezpečovací systém pro železnice ETCS
  • Zdroj: Flickr

Od 1. ledna 2025 začne výhradní provoz evropského zabezpečovače pro železnice, systém European Train Control Systém (ETCS). Ministr dopravy Martin Kupka proto svolal koordinační expertní skupinu, aby řešila problémy v testovacím provozu ETCS. „Během zkušebního provozu se spuštěným ETCS, především na trati Olomouc – Uničov, dochází k výpadkům, které jsou pravděpodobně souběhem více faktorů. O příčinách intenzivně jednáme s dodavateli přenosové sítě, RBC, vozidel, i palubních jednotek. Vzniklou situaci je třeba co nejrychleji vyřešit, abychom neohrozili vynaložené investice a termín výhradního provozu,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda zdůraznil potřebu urychlené komunikace mezi infrastrukturními provozovateli, dopravci a výrobci vozidel. V tuto chvíli je ETCS instalován na 903 kilometrech českých tratí, a přípravy pokračují pro plánovaný výhradní provoz od roku 2025. Celkem 639 vozidel je vybaveno palubní částí ETCS. Zavedení jednotného evropského zabezpečovače ETCS by mělo být klíčovým krokem pro bezpečnost, automatizaci a digitalizaci železniční dopravy v Evropě.

Autor: Šimon Mitro

Související

Parní lokomotiva Zelený anton.
Domácí

Parní lokomotivy snad jezdit nepřestanou. Zachránit se je snaží i ministr

vlak
Domácí

Na výměnu starých vlaků dá ministerstvo 15 miliard

PID vlak
Domácí

Víc vlaků a méně hluku. Pražskou železnici čeká modernizace

Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem
Domácí

Rekonstrukce trati Brno–Havlíčkův Brod pokračuje. Vlaky se vrátili do Křižanova