neděle 9. listopadu 2025

Meta končí s politickými reklamami v EU. Kvůli novým pravidlům

Společnost Meta oznámila, že od října přestane v Evropské unii zobrazovat politické reklamy.

Facebook

Ilustrační foto.
Zdroj: Pixabay

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pixabay

Meta, majitel Facebooku, Instagramu a dalších platforem, přestane v EU od 10. října zobrazovat reklamy týkající se politiky, voleb nebo společenských témat. Důvodem jsou podle firmy nové unijní předpisy, které podle ní přinášejí „neproveditelné požadavky“ a právní nejistotu.

Nařízení o transparentnosti politické reklamy, přijaté v dubnu 2024, má zamezit dezinformacím a manipulaci s veřejným míněním. Vyžaduje například jasné označení sponzora, cílení, související volby a částky za inzerci.

Meta tvrdí, že již od roku 2018 nabízela nástroje pro kontrolu politických reklam. Nová pravidla však považuje za příliš složitá. V důsledku změn prý uživatelé uvidí méně relevantních reklam, firma ale umožní, aby se i nadále na platformách vedly politické diskuse.

K podobnému kroku už loni přistoupil i Google. Omezení se však týkají výhradně Evropy – v USA a dalších regionech budou politické reklamy dál fungovat.

Evropská komise se v boji proti zahraničnímu vlivu zaměřuje i na další platformy. V rámci zákona o digitálních službách (DSA) například zahájila šetření Meta kvůli podezření z klamavé reklamy a nedostatečných opatření proti dezinformacím.

Autor: Šimon Mitro

Související

528037745_1323027625849570_1559428772876507558_n (1)
Domácí

Europoslanec chrlí jedno video za druhým. Okamurovi nadává do fašounů

nemocnice
Zahraniční Zdraví

Každé páté úmrtí na srdce v EU souvisí s prostředím

mobil žena
Domácí

Třetina Čechů tráví na sociálních sítích přes dvě hodiny denně

AI
Ekonomika AI

Umělá inteligence už rozhoduje o práci milionů Evropanů