Meta končí s politickými reklamami v EU. Kvůli novým pravidlům

Společnost Meta oznámila, že od října přestane v Evropské unii zobrazovat politické reklamy.

Facebook

Ilustrační foto.
Zdroj: Pixabay

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pixabay

Meta, majitel Facebooku, Instagramu a dalších platforem, přestane v EU od 10. října zobrazovat reklamy týkající se politiky, voleb nebo společenských témat. Důvodem jsou podle firmy nové unijní předpisy, které podle ní přinášejí „neproveditelné požadavky“ a právní nejistotu.

Nařízení o transparentnosti politické reklamy, přijaté v dubnu 2024, má zamezit dezinformacím a manipulaci s veřejným míněním. Vyžaduje například jasné označení sponzora, cílení, související volby a částky za inzerci.

Meta tvrdí, že již od roku 2018 nabízela nástroje pro kontrolu politických reklam. Nová pravidla však považuje za příliš složitá. V důsledku změn prý uživatelé uvidí méně relevantních reklam, firma ale umožní, aby se i nadále na platformách vedly politické diskuse.

K podobnému kroku už loni přistoupil i Google. Omezení se však týkají výhradně Evropy – v USA a dalších regionech budou politické reklamy dál fungovat.

Evropská komise se v boji proti zahraničnímu vlivu zaměřuje i na další platformy. V rámci zákona o digitálních službách (DSA) například zahájila šetření Meta kvůli podezření z klamavé reklamy a nedostatečných opatření proti dezinformacím.

Autor: Šimon Mitro

Související

news
Zahraniční

Skoro polovina lidí raději nesleduje zpravodajství. Chtějí být psychicky fit

GwEN47VW8AAnkmi
Domácí

Pod Maláčovou se třese křeslo. Liberální křídlo SOCDEM chce její hlavu

495092206_9727702937305218_702538543568602211_n
Zahraniční

Litva bude pokračovat v proevropském kurzu. Zaručuje to nová premiérka

3
Zahraniční

Přestřelka mezi Maďarskem a Ukrajinou pokračuje. V hlavní roli je ruská ropa