pátek 22. listopadu 2024

Kvůli stavbě Berounského tunelu vzniknou dvě nové silnice

Kvůli ražbě 25 kilometrů dlouhého železničního tunelu z pražského Smíchova do Berouna bude nutné vybudovat nové silnice. Ty bude využívat i technika, která bude obsluhovat obří stavební dílo. Vzniknout by měl také nový silniční most v Berouně.

IMG_8858u

Při stavbě se použijí razicí štíty stejné jako při nedávné stavbě ejpovického tunelu.
Zdroj: SŽ

  • Při stavbě se použijí razicí štíty stejné jako při nedávné stavbě ejpovického tunelu.
  • Zdroj: SŽ

Nová infrastruktura má odklonit těžkou dopravu ze stavby od center měst a obcí. "Stavba tunelu je pro stát strategickou záležitostí, nicméně je nutné občany ochránit před exhalacemi a stavebním ruchem. Také nechceme, aby technika rozjezdila naše silnice,“ konstatuje Karel Bendl, radní středočeského hejtmanství pro oblast silniční dopravy. „Jde nám i o to, aby stavbou nebyla v regionu dotčená hromadná doprava. Zvláště ve chvíli, kdy ještě není dokončená rekonstrukce trati č. 171,“ dodává Petr Borecký z Krajského úřadu Středočeského kraje.

Kvůli ražbě tunelu bude nutné postavit asi dva a půl kilometru dlouhý obchvat Nučic. Komunikace propojí exit 5 dálnice D5 a křižovatku ulic Karlštejnské a Mlýnské v Tachlovicích. Nový most v Berouně se stane posilou tamního vytíženého mostu T. G. Masaryka. Dostavba čeká i napojení na obchvat Králova Dvora, vznikne nový kruhový objezd. Kvůli tunelu by měla vzniknout i nová komunikace spojující sjezd z Pražského okruhu u Jinočan s Hlásnou Třebaní.

Stavba tunelu by měla začít v roce 2028, dokončení je v plánu v roce 2035. Celkové náklady přesáhnou 50 miliard korun.

Související

vlak
Domácí

Na výměnu starých vlaků dá ministerstvo 15 miliard

Branický most v Praze
Domácí

Přes Branický most se znovu jezdí po dvou kolejích

Železniční muzeum Českých drah v Lužné u Rakovníka
Domácí Tipy na výlety

Nostalgické jízdy parními vlaky v Lužné končí tento víkend

železnice
Domácí

Od ledna začne výhradní provoz ETCS