Nová infrastruktura má odklonit těžkou dopravu ze stavby od center měst a obcí. "Stavba tunelu je pro stát strategickou záležitostí, nicméně je nutné občany ochránit před exhalacemi a stavebním ruchem. Také nechceme, aby technika rozjezdila naše silnice,“ konstatuje Karel Bendl, radní středočeského hejtmanství pro oblast silniční dopravy. „Jde nám i o to, aby stavbou nebyla v regionu dotčená hromadná doprava. Zvláště ve chvíli, kdy ještě není dokončená rekonstrukce trati č. 171,“ dodává Petr Borecký z Krajského úřadu Středočeského kraje.
Kvůli ražbě tunelu bude nutné postavit asi dva a půl kilometru dlouhý obchvat Nučic. Komunikace propojí exit 5 dálnice D5 a křižovatku ulic Karlštejnské a Mlýnské v Tachlovicích. Nový most v Berouně se stane posilou tamního vytíženého mostu T. G. Masaryka. Dostavba čeká i napojení na obchvat Králova Dvora, vznikne nový kruhový objezd. Kvůli tunelu by měla vzniknout i nová komunikace spojující sjezd z Pražského okruhu u Jinočan s Hlásnou Třebaní.
Stavba tunelu by měla začít v roce 2028, dokončení je v plánu v roce 2035. Celkové náklady přesáhnou 50 miliard korun.