neděle 23. února 2025

Kvůli stavbě Berounského tunelu vzniknou dvě nové silnice

Kvůli ražbě 25 kilometrů dlouhého železničního tunelu z pražského Smíchova do Berouna bude nutné vybudovat nové silnice. Ty bude využívat i technika, která bude obsluhovat obří stavební dílo. Vzniknout by měl také nový silniční most v Berouně.

IMG_8858u

Při stavbě se použijí razicí štíty stejné jako při nedávné stavbě ejpovického tunelu.
Zdroj: SŽ

  • Při stavbě se použijí razicí štíty stejné jako při nedávné stavbě ejpovického tunelu.
  • Zdroj: SŽ

Nová infrastruktura má odklonit těžkou dopravu ze stavby od center měst a obcí. "Stavba tunelu je pro stát strategickou záležitostí, nicméně je nutné občany ochránit před exhalacemi a stavebním ruchem. Také nechceme, aby technika rozjezdila naše silnice,“ konstatuje Karel Bendl, radní středočeského hejtmanství pro oblast silniční dopravy. „Jde nám i o to, aby stavbou nebyla v regionu dotčená hromadná doprava. Zvláště ve chvíli, kdy ještě není dokončená rekonstrukce trati č. 171,“ dodává Petr Borecký z Krajského úřadu Středočeského kraje.

Kvůli ražbě tunelu bude nutné postavit asi dva a půl kilometru dlouhý obchvat Nučic. Komunikace propojí exit 5 dálnice D5 a křižovatku ulic Karlštejnské a Mlýnské v Tachlovicích. Nový most v Berouně se stane posilou tamního vytíženého mostu T. G. Masaryka. Dostavba čeká i napojení na obchvat Králova Dvora, vznikne nový kruhový objezd. Kvůli tunelu by měla vzniknout i nová komunikace spojující sjezd z Pražského okruhu u Jinočan s Hlásnou Třebaní.

Stavba tunelu by měla začít v roce 2028, dokončení je v plánu v roce 2035. Celkové náklady přesáhnou 50 miliard korun.

Související

železniční uzel Praha
Domácí

Praha se dočká železničních tunelů. Vlaky projedou pod hlavním nádražím

Zlín střed nádraží
Domácí

Modernizace tratí na Moravě startuje. První na řadě je Zlín

prof
Domácí Počasí

Ledovka v Česku zpomalila dopravu, problémy jsou hlavně na železnici

GgHLZ9_W8AEU6IG
Zahraniční

Indické hlavní město dusí smog. Zpožďují se letadla i vlaky