Podle nové studie agentury ResSOLUTIONGroup, která byla provedena ve spolupráci s agenturou Nielsen, se od pandemie výrazně změnil způsob, jakým Češi konzumují zpravodajství. Výsledky ukazují, že pravidelná konzumace zpráv klesla, přičemž čtvrtina uživatelů se zpravodajství aktivně vyhýbá. Nejčastějším důvodem je nezájem o témata, která jsou příliš negativní nebo depresivní, což uvedlo 39 procent respondentů.
Pokles zájmu o pravidelný příjem zpráv vedl k tomu, že část diváků se přeorientovala na sporadické sledování a snížila počet vyhledávaných zdrojů. Digitalizace zůstává klíčovým faktorem, přičemž většina uživatelů stále čerpá informace především z online zpravodajských serverů, a to jak na počítačích, tak mobilních zařízeních. Zajímavé je, že notifikace na zprávy většina uživatelů nevyužívá – většina má upozornění vypnutá.
V posledních letech se na českém trhu také rozrostla nabídka podcastů. Dnes je poslouchá denně 11 procent internetových uživatelů, přičemž nejpopulárnější jsou rozhovory a odborné podcasty. Publicistické formáty, které se zaměřují na aktuální dění, se staly oblíbeným způsobem, jak se dozvědět o politických a společenských tématech.