středa 4. června 2025

Konzumace zpravodajství klesá. Čtvrtina lidí se zprávám vyhýbá úplně

Studie agentury ResSOLUTIONGroup, která mapuje trendy v konzumaci zpravodajství, odhaluje pokles pravidelného sledování zpráv.

profimedia-0806821507

Ilustrační foto.
Zdroj: Profimedia

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Profimedia

Podle nové studie agentury ResSOLUTIONGroup, která byla provedena ve spolupráci s agenturou Nielsen, se od pandemie výrazně změnil způsob, jakým Češi konzumují zpravodajství. Výsledky ukazují, že pravidelná konzumace zpráv klesla, přičemž čtvrtina uživatelů se zpravodajství aktivně vyhýbá. Nejčastějším důvodem je nezájem o témata, která jsou příliš negativní nebo depresivní, což uvedlo 39 procent respondentů.

Pokles zájmu o pravidelný příjem zpráv vedl k tomu, že část diváků se přeorientovala na sporadické sledování a snížila počet vyhledávaných zdrojů. Digitalizace zůstává klíčovým faktorem, přičemž většina uživatelů stále čerpá informace především z online zpravodajských serverů, a to jak na počítačích, tak mobilních zařízeních. Zajímavé je, že notifikace na zprávy většina uživatelů nevyužívá – většina má upozornění vypnutá.

V posledních letech se na českém trhu také rozrostla nabídka podcastů. Dnes je poslouchá denně 11 procent internetových uživatelů, přičemž nejpopulárnější jsou rozhovory a odborné podcasty. Publicistické formáty, které se zaměřují na aktuální dění, se staly oblíbeným způsobem, jak se dozvědět o politických a společenských tématech.

Autor: Šimon Mitro

Související

junk food
Domácí

Čtvrtina studentů chodí do fast foodů minimálně jednou týdně

AI
Domácí AI

Dvě pětiny Čechů už zkoušely umělou inteligenci

Nejkladnější vztah mají Češi ke Švýcarsku
Domácí

Češi mění pohled na spojence. Nejvíc to schytaly USA a Slovensko

Hynek Čermák v reklamě na Staropramen
Ostatní Zajímavosti

Čermák kraluje reklamám, Pat a Mat jsou opět v čele maskotů