Konzumace zpráv online: Češi nejvíce čtou krátké zprávy a diskuze

Nová studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace 2024 od agentur ResSOLUTION Group a Nielsen ukazuje, jak se mění chování uživatelů při konzumaci online zpráv.

mobilní data

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Michael Burrows

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Michael Burrows

Češi dnes preferují krátké texty a vizuální obsah jako fotografie a videa, přičemž stále více času věnují i diskuzím pod články. Vyzrálé technologie, jako jsou vyhledávače, hrají klíčovou roli při získávání aktuálních informací.

Výzkum ukazuje, že většina uživatelů začíná s hledáním novinek ve vyhledávačích, jako je Seznam.cz nebo Google, přičemž teprve poté přicházejí na řadu samotné zpravodajské weby. Sociální sítě se stále drží až na třetím místě. Co se týče preferencí formátů, lidé mají největší zájem o stručné texty, následované fotografiemi a videi. Dlouhé články a zvukové záznamy jsou až na dalších místech.

Zajímavým trendem je také rostoucí zájem o diskuze pod články. Ačkoliv většina uživatelů pouze pasivně čte příspěvky, aktivní účastníci dávají nejvíce hlasů a reagují na příspěvky ostatních. Více než polovina respondentů považuje diskuze za hodnotný doplněk článků, přičemž pro 37 procent jsou dokonce zajímavější než samotný obsah. Navíc roste preference přispívat pod skutečným jménem, přičemž 45 procent je ochotných diskutovat otevřeně.

Autor: Šimon Mitro

Související

rodina
Zahraniční

Mladí Američané plánují méně dětí než dříve

Lidl pokladna
Domácí Nakupování

Lidl kraluje reklamě i nákupním vozíkům

těhotenství
Zahraniční

Američané se v názorech na potraty liší podle států

Albert
Domácí Nakupování

Češi nakupují potraviny nejčastěji několikrát týdně, preferují hypermarkety