Obliba kol v rámci Evropy se značně liší. Některé země jako Nizozemsko, Dánsko či Švédsko jsou ráji pro cyklisty, zatímco především středozemní státy kolům příliš neholdují. Nizozemsko je evropským králem po stránce těch, kteří využívají kolo jako hlavní dopravní prostředek. Celkem 41 procent Holanďanů využívá kolo na cestování do práce či na nákup. Jako hlavní dopravní prostředek používá kolo 21 procent Švédů a 15 procent Němců. V Česku se takto vyjádřilo jen šest procent obyvatel.
Minimálně jednou týdně jezdí na kole 71 procent Nizozemců, 57 procent Finů a 56 procent Dánů. Na opačné straně statistiky stojí Kypřané (10 %), Řekové (12 %) a Bulhaři (12 %). Podle dat Eurobarometer jezdí na kole jednou denně sedm procent Čechů a několikrát týdně 21 procent našinců.
V rámci hlavních evropských měst vyhrává Dánsko. Hlavním městem, kde je kolo nejčastějším dopravním prostředkem (49 %), je dánská Kodaň. Následovaná Amsterdamem (35 %), Helsinkami (14 %) a Berlínem (13 %). V Praze používá kolo jako hlavní dopravní prostředek jen jedno procento obyvatel. Ovšem v případě Prahy jde o data stará deset let, v případě Kodaně jsou poslední data dostupná z roku 2018.
K hodnocení toho, jak se cyklistům jezdí na kole ve městech, lze použít Copenhagenize Index, neboli Kodaňský index, který zkoumá, jak jsou jednotlivá města uzpůsobená a „přátelská“ k cyklistům. V tomto indexu vítězí Kodaň (90,2 %). Nad 70 procent získaly Amsterdam (89,3 %), Utrecht (88,4 %), Antverpy (73,2 %) a Štrasburk (70,5 %). Kodaňský index určuje 20 nejlepších měst uzpůsobených pro cyklisty od roku 2011, ani v jednom ročníku se v top 20 městech neumístila Praha.