Projekt počítá s rozšířením dvoupruhového obchvatu na plnohodnotný čtyřpruh v úseku od Jiráskovy po Znojemskou ulici a zahrnuje také vybudování druhého tubusu Jihlavského tunelu. Ten je dnes pouze dvoupruhový, což působí obtíže při pravidelných revizích a mimořádných situacích.Podle Ministerstva dopravy je rozšíření nezbytné kvůli kapacitě a bezpečnosti. Současný obchvat je už dnes na hraně dopravní kapacity a s ohledem na očekávaný růst intenzit by v budoucnu nevyhovoval. Zkapacitnění na dva plus dva pruhy má zvýšit plynulost i bezpečnost především oddělením protisměrů a prodloužením připojovacích a odbočovacích pruhů.„Rozšíření obchvatu a druhý tubus tunelu budou pro Jihlavu strategické. Pomohou k větší plynulosti i bezpečnosti a zajistí lepší dopravu i v mimořádných situacích,“ říká primátor Jihlavy Petr Ryška.Zásadní je i napojení na městské a regionální dopravní vazby. Význam jihlavského obchvatu dál poroste s navazující stavbou úseku Jihlava – Stonařov a s novým jihovýchodním obchvatem města. Druhý tubus tunelu bude klíčový i při pravidelných revizích, protože doprava z obchvatu nebude muset sjíždět do města. V místě křižovatky Pelhřimovská je navíc dlouhodobě vyšší nehodovost, a i proto je potřeba dotvoření přímé větve z Pelhřimova na Znojmo.„Délka rozšíření bude asi 3,9 km včetně tunelu dlouhého přes 300 metrů. Cílem je plnohodnotný čtyřpruh a bezpečné napojení všech křižovatek, včetně vybudování druhého tubusu Jihlavského tunelu,“ doplňuje krajský ředitel ŘSD Aleš Kratina.Harmonogram počítá nejprve se zpracováním studie řešení příští rok, následně s procesem EIA, dokumentacemi a majetkoprávním vypořádáním. Samotná stavba je v předběžném plánu na polovinu 30. let. Odhadované náklady činí přibližně tři miliardy korun bez DPH.Rozšíření obchvatu a výstavba druhého tubusu Jihlavského tunelu zvýší bezpečnost a plynulost dopravy. Projektu má kapacitně posílit nejvytíženější úsek. Stavba se plánuje na polovinu 30. let.
Projekt počítá s rozšířením dvoupruhového obchvatu na plnohodnotný čtyřpruh v úseku od Jiráskovy po Znojemskou ulici a zahrnuje také vybudování druhého tubusu Jihlavského tunelu. Ten je dnes pouze dvoupruhový, což působí obtíže při pravidelných revizích a mimořádných situacích. Zkapacitnění na dva plus dva pruhy má zvýšit bezpečnost především oddělením protisměrů a prodloužením připojovacích a odbočovacích pruhů.
Podle Ministerstva dopravy je rozšíření nezbytné kvůli kapacitě a bezpečnosti. Současný obchvat je už dnes na hraně dopravní kapacity a s ohledem na očekávaný růst intenzity dopravy by v budoucnu nevyhovoval. „Rozšíření obchvatu a druhý tubus tunelu budou pro Jihlavu strategické. Pomohou k větší plynulosti i bezpečnosti a zajistí lepší dopravu i v mimořádných situacích,“ říká primátor Jihlavy Petr Ryška.
Význam jihlavského obchvatu dál poroste s navazující stavbou úseku Jihlava – Stonařov a s novým jihovýchodním obchvatem města. Druhý tubus tunelu bude klíčový i při pravidelných revizích, protože doprava z obchvatu nebude muset sjíždět do města. V místě křižovatky Pelhřimovská je navíc dlouhodobě vyšší nehodovost, a i proto je potřeba dotvoření přímé větve z Pelhřimova na Znojmo.
„Délka rozšíření bude asi 3,9 km včetně tunelu dlouhého přes 300 metrů. Cílem je plnohodnotný čtyřpruh a bezpečné napojení všech křižovatek, včetně vybudování druhého tubusu Jihlavského tunelu,“ doplňuje krajský ředitel ŘSD Aleš Kratina.
Harmonogram počítá nejprve se zpracováním studie řešení příští rok, následně s procesem EIA, dokumentacemi a majetkoprávním vypořádáním. Samotná stavba je v předběžném plánu na polovinu 30. let. Odhadované náklady činí přibližně tři miliardy korun bez DPH.