Facebook sice mnoho mladých napříč globalizovaným světem nevyžívá a mnohdy ani u něj nemají účet, ale přesto je Facebook nadále s odstupem nejvyužívanější sociální sítí současnosti. V roce 2012 poprvé Facebook překonal hranici jedné miliardy uživatelů a během druhého čtvrtletí letošního roku hlásil enormních 3,03 miliardy uživatelů.
Nejblíže Facebooku mají WhatsApp a YouTube, kteří shodně překonaly hranici 2,7 miliardy uživatelů. Čtvrté místo patří Instagramu s 2,5 miliardami uživatelů, který stejně jako Whatsapp a Facebook spadá pod konglomerát Meta. Za čtveřicí amerických platforem následují čínské sociální sítě WeChat a TikTok, které mají shodně kolem 1,67 miliardy uživatelů. Za TikTokem se umístil Facebook Messenger, který pro psaní zpráv lze využívat bez účtu na Facebooku. Messenger využívá necelá miliarda uživatelů po celém světě.
Více než půl miliardou uživatelů se chlubí dalších šest platforem. Aplikace k posílání multimediálních zpráv Snapchat (750 milionů), ruská chatovací aplikace Telegram (700 milionů), čínská „varianta YouTube“ s názvem Douyin (600 milionů), čínská chatovací aplikace QQ (574 milionů), čínská mikroblogovací síť Sina Weibo (573 milionů) a čínská aplikace pro sídlení krátkých videí Kuaishou (573 milionů). X (dříve Twitter) po celém světě používá kolem 354 milionů uživatelů.
V počtu účtů na různých sociálních sítí značně vede Indie, kde má v průměru jeden člověk 11,4 účtů na sociálních sítích. Následuje USA (7,1), Velká Británie (6,9), Kanada (6,8) a Japonsko (3,8). V celosvětovém měřítku více sociální sítě používají muži (2,64 miliard) ve srovnání se ženami (2,25 miliard). Rozdíl patrně souvisí s nerovnoprávností žen v různých společnostech, jelikož ve vyspělých zemích jako v USA či v Británii používají sociální sítě více ženy než muži. V obou případech je podíl žen vyšší o čtyři procenta. V západní Evropě používá sociální sítě přibližně stejné množství žen jako mužů.