Investice do reklamy loni rekordně rostly

Do reklamy bylo loni investováno v Česku přes 145 miliard korun. To je meziročně o 12 procent více.

Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.

Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.
Zdroj: YouTube LIDL Česká republika

  • Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.
  • Zdroj: YouTube LIDL Česká republika

Reklamní a marketingové investice v České republice v loňském roce dosáhly historického maxima, vzrostly o 12 procent na celkovou částku 145,3 miliardy korun. Hlavní roli v těchto investicích stále hrají televize a online média. Tuto informaci zveřejnila Asociace komunikačních agentur (AKA), která předpovídá další růst na 157 miliard korun pro tento rok.

Mezi největšími zadavateli reklamy se tradičně drží potravinové řetězce, které v loňském roce zvýšily své investice. Lidl, Kaufland a Albert se umístili na prvních třech příčkách s výdaji atakujícími dvě miliardy korun. Vedle potravinových řetězců, finančních institucí a farmaceutických firem se mezi top kategoriemi zadavatelů dostaly i rekreační služby.

Autor: Šimon Mitro

Související

žena hovor mobil
Krimi

Dvakrát naletěla, přišla o 300 tisíc

lidl obchodak
Domácí

Lidl zavádí závory na parkovištích. "Nafouká mi do auta," stěžuje si zákazník

Mark Carney
Zahraniční

Kanada si sype popel na hlavu, Trump však zůstává neoblomný

Donald_Trump_by_Gage_Skidmore_2
Zahraniční

Trump zvýšil Kanadě cla o deset procent. Kvůli reklamě s Reaganem