Investice do reklamy loni rekordně rostly

Do reklamy bylo loni investováno v Česku přes 145 miliard korun. To je meziročně o 12 procent více.

Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.

Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.
Zdroj: YouTube LIDL Česká republika

  • Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.
  • Zdroj: YouTube LIDL Česká republika

Reklamní a marketingové investice v České republice v loňském roce dosáhly historického maxima, vzrostly o 12 procent na celkovou částku 145,3 miliardy korun. Hlavní roli v těchto investicích stále hrají televize a online média. Tuto informaci zveřejnila Asociace komunikačních agentur (AKA), která předpovídá další růst na 157 miliard korun pro tento rok.

Mezi největšími zadavateli reklamy se tradičně drží potravinové řetězce, které v loňském roce zvýšily své investice. Lidl, Kaufland a Albert se umístili na prvních třech příčkách s výdaji atakujícími dvě miliardy korun. Vedle potravinových řetězců, finančních institucí a farmaceutických firem se mezi top kategoriemi zadavatelů dostaly i rekreační služby.

Autor: Šimon Mitro

Související

472064973_3901261700137149_8079680990423023482_n
Domácí Video

Lidé se v outletu ve Štěrboholích o zboží dokážou i porvat

bananas_fruits_grocery_healthy_market_organize_organized_supermarket-971070
Krimi

Soud začíná projednávat kokain v Lidlu. Obviněným je i boss evropské narkomafie

Krušovice
Domácí Pivo

Krušovice nejvíce investují do pivní reklamy

úvodní
Zahraniční Foto

Heinz se omluvil za reklamu, lidé ji považovali za rasistickou