Investice do reklamy loni rekordně rostly

Do reklamy bylo loni investováno v Česku přes 145 miliard korun. To je meziročně o 12 procent více.

Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.

Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.
Zdroj: YouTube LIDL Česká republika

  • Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.
  • Zdroj: YouTube LIDL Česká republika

Reklamní a marketingové investice v České republice v loňském roce dosáhly historického maxima, vzrostly o 12 procent na celkovou částku 145,3 miliardy korun. Hlavní roli v těchto investicích stále hrají televize a online média. Tuto informaci zveřejnila Asociace komunikačních agentur (AKA), která předpovídá další růst na 157 miliard korun pro tento rok.

Mezi největšími zadavateli reklamy se tradičně drží potravinové řetězce, které v loňském roce zvýšily své investice. Lidl, Kaufland a Albert se umístili na prvních třech příčkách s výdaji atakujícími dvě miliardy korun. Vedle potravinových řetězců, finančních institucí a farmaceutických firem se mezi top kategoriemi zadavatelů dostaly i rekreační služby.

Autor: Šimon Mitro

Související

Česká pošta
Domácí

Volební letáky nejsou reklama, pošta je musí doručit všem

GyycaiAWYAArvM0
Zahraniční Video

Reklama na sprchový gel je prý rasistická

Facebook
Zahraniční Sociální sítě

Meta končí s politickými reklamami v EU. Kvůli novým pravidlům

Lidl pokladna
Domácí Nakupování

Lidl kraluje reklamě i nákupním vozíkům