Podle průzkumu společnosti Intelligent je jedna ze šesti firem opatrná při najímání pracovníků z generace Z, tedy těch narozených mezi rokem 1997 a 2010. Zaměstnavatelé si stěžují na jejich vysoké nároky, nedostatek pracovní morálky a slabé komunikační dovednosti.
Holly Schroth z Kalifornské univerzity upozorňuje, že generace Z se více zaměřuje na mimoškolní aktivity než na pracovní zkušenosti, což vede k nerealistickým očekáváním. Mladí lidé prý neovládají základní dovednosti pro interakci na pracovišti.
Z průzkumu také vyplynulo, že 60 procent firem letos propustilo čerstvé absolventy z důvodu nedostatku motivace a profesionality. Odborníci doporučují, aby noví zaměstnanci prokázali iniciativu a pozitivní přístup a získali praktické zkušenosti prostřednictvím stáží. Důležité je, aby firmy investovaly do školení generace Z, aby se tito zaměstnanci lépe integrovali do pracovního prostředí.