čtvrtek 21. listopadu 2024

Firmy se obávají generace Z. Noví zaměstnanci mají potíže

Nová zpráva ukazuje, že zaměstnavatelé jsou nespokojeni s absolventy generace Z, což může ovlivnit jejich budoucí najímání.

práce

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels / Canva Studio

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels / Canva Studio

Podle průzkumu společnosti Intelligent je jedna ze šesti firem opatrná při najímání pracovníků z generace Z, tedy těch narozených mezi rokem 1997 a 2010. Zaměstnavatelé si stěžují na jejich vysoké nároky, nedostatek pracovní morálky a slabé komunikační dovednosti.

Holly Schroth z Kalifornské univerzity upozorňuje, že generace Z se více zaměřuje na mimoškolní aktivity než na pracovní zkušenosti, což vede k nerealistickým očekáváním. Mladí lidé prý neovládají základní dovednosti pro interakci na pracovišti.

Z průzkumu také vyplynulo, že 60 procent firem letos propustilo čerstvé absolventy z důvodu nedostatku motivace a profesionality. Odborníci doporučují, aby noví zaměstnanci prokázali iniciativu a pozitivní přístup a získali praktické zkušenosti prostřednictvím stáží. Důležité je, aby firmy investovaly do školení generace Z, aby se tito zaměstnanci lépe integrovali do pracovního prostředí.

Autor: Šimon Mitro

Související

profimedia-0933961719
Ekonomika

Obchodní příležitosti pro české firmy v Turecku a Srbsku zajistí mise ministerstva

peníze
Domácí

Téměř čtvrtina Čechů splácí půjčky. Mladí si často berou úvěr kvůli lákavým nabídkám

Screen reklamy Alzy ke slevové akci Black Friday
Ekonomika Nakupování

Při nákupech elektroniky dominují eshopy nad kamennými prodejnami

studenti
Domácí

Stovky absolventů ve Zlínském kraji jsou bez práce