Mladí Evropané, včetně Čechů, stále více řeší své digitální soukromí. Podle průzkumu Deutsche Telekom, jehož součástí bylo téměř 1 800 respondentů ve věku 16 až 26 let, má přes 90 procent mladých lidí obavy o to, jak jsou jejich online data využívána. Téměř tři čtvrtiny volají po lepším vzdělávání v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany identity.
Průzkum ukázal, že až 70 procent respondentů si uvědomuje vznik tzv. digitálních dvojníků – online profilů, které je často překvapivě ovlivňují, aniž by o tom měli plnou kontrolu. I když mnozí používají VPN či anonymní režimy, jen necelých 7 procent má jistotu, jak svou digitální identitu skutečně chránit. Digitální dvojníci mohou podle odborníků negativně ovlivnit vztahy, sebevědomí i vnímání mladých lidí v jejich okolí.
Aby pomohla s touto výzvou, spustila skupina Deutsche Telekom evropskou kampaň #OwnYourWorld. Ta zahrnuje online platformu ownyourworld.online, která nabízí zdarma šest lekcí na téma digitální gramotnosti. Projekt využívá kreativní přístup, aby mladým lidem vrátil pocit kontroly nad tím, jak jsou v digitálním světě vnímáni a reprezentováni.
Kampaň bude postupně spuštěna v několika evropských zemích včetně Česka a je doplněna spoluprací s místními influencery, kteří pomohou téma přiblížit co nejširšímu publiku.