Budoucnost železničního mostu, který spojuje pražskou Výtoň se Smíchovem pod Vyšehradem je nejistá a představuje velkou debatu odborníků s veřejností. Jediné na čem se však zástupci obou táborů shodnou je potřeba řešit jeho špatný stav.
Dopravní experti se shodují na tom, že by bylo nejlepší celý most strhnout a postavit nový, veřejnost trvá na jeho opravě a argumentuje velkou hodnotou pro pražská panorámata, kterých je most Vyšehradem jednou z dominant. Navíc je most památkově chráněný.
S kompromisním názorem nyní přišel náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib, který navrhuje přesun mostu o pár metrů vedle, kdy by sloužil jako lávka pro pěší. Na místě by pak mohl vyrůst nový železniční most, jenž by plně vyhovoval současným požadavků na stabilitu a bezpečnost.
Do věci se už zapojilo i ministerstvo dopravy, jehož šéf Martin Kupka sdělil, že by se celá věc měla vyřešit do konce tohoto roku.
Původní železniční most pochází z druhé poloviny devatenáctého století a do provozu byl uveden 15. srpna 1872. Současnou podobu dostal na přelomu 19. a 20. století. Konstrukce je podle odborníků významnou technickou kulturní památkou Pražské památkové rezervace.