Prodejce v mailu uvedl, že má chov v Itálii a psa si může zájemce vyzvednout na pražském letišti, kde zvíře po převzetí zaplatí. Pak podle policejního vyšetřování došlo k prvním problémům.
„V průběhu domluvené přepravy jej však několikrát informovala letištní přepravní společnost, že došlo k několika problémům. Jako první přepravce požadoval zaplacení vratné zálohy za klimatizovaný přepravní box. Dále přepravce trval na uhrazení očkování, krmení psa a další zálohy. Veškeré poplatky následně zájemce uhradil převodem na uvedený účet,“ dodává policejní mluvčí Eva Kropáčová.
Přepravní společnost po muži požadovala další platby, které jim poškozený již odmítl zaplatit. V ten okamžik přestal prodávající a údajná přepravní společnost s podvedeným mužem komunikovat. Kupující bohužel až po odeslání všech peněz zjistil, že se stal terčem podvodu.
Na základě provedeného šetření policisté zjistili, že peníze odešli na neznámý účet v Kamerunu, stejně tak jako v mnoha jiných podvodech páchaných na internetu. Celková škoda, která vznikla poškozenému na odeslaných údajných poplatcích, se vyšplhala na více než 100 000 Kč.