Chatovacího robota s umělou inteligencí vyzkoušelo během prvních pěti dnů od spuštění rovný milion uživatelů. Už na přelomu listopadu a prosince se stal nejrychleji používanou internetovou službou v historii. Pro porovnání - na svůj první milion uživatelů si musel Instagram počkat dva a půl měsíce, Spotify pět měsíců a Netflix dokonce tři a půl roku.
Schopnosti ChatGPT jsou natolik kvalitní a navíc neomezené jen pro anglický jazyk, že si rychle našel cestu mezi uživatele nejenom z anglofonních zemí. Za první dva měsíce od spuštění se na ChatGPT přihlásilo přes 100 milionů uživatelů. Jde o další rekordní číslo za tak krátký čas, pro porovnání nejblíž byl po spuštění TikTok, který nabral prvních sto milionů uživatelů během devíti měsíců. Instagram získal sto milionů uživatelů po dvou letech a čtyřech měsících a YouTube po 25 měsících.
Co je ChatGPT?
Takto popsalo samo sebe ChatGPT:
„Jsem ChatGPT, umělá inteligence, která odpovídá na různé dotazy a poskytuje informace na základě svých znalostí. Mám rozsáhlou databázi vědomostí z mnoha oblastí, ale nejsem schopný prožívat emoce a uvědomovat si sebe sama. Pouze reaguji na vstup od uživatele a snažím se poskytnout nejpřesnější a nejrelevantnější odpověď, jakou mám k dispozici.“
ChatGPT si můžete vyzkoušet zdarma na oficiálních stránkách.
Vylepšovanou verzi ChatGPT zakomponuje v následujících týdnech do vyhledávače Bing technologický gigant Microsoft. Vyhledávání s pomocí chatbota s umělou inteligencí plánuje i Google.