V letošním roce Správa železnic opravila nebo zmodernizovala na 542 kilometrů tratí a 64 nádražních budov prošlo renovací. Denně také prošlo nádražími budovami přes jeden milion lidí. Železničáři opravili přes 400 přejezdů a 50 jich kvůli bezpečnosti zrušili.
Po českých železničních tratích v současnosti jezdí skoro deset tisíc vlaků. Ty do listopadu letošního roku najezdily okolo 130 milionů kilometrů. Nákladní vlaky pak zdolaly 32 milionů kilometrů. Pokud bychom tuto vzdálenost přepočítali na délku rovníku, planetu zemi by vlaky objely více než čtyřtisíckrát.
Před nedávnem se Správa železnic na svých sociálních sítích pochlubila také tím, že vybrala zhotovitele na modernizaci pražského Masarykova nádraží. S příliš pozitivními ohlasy se od sledujících nedočkala. „Zase betonová nuda jako Vysočany,“ vyslovil svůj názor jeden z uživatelů Facebooku. „Proboha proč? Proč je potřeba z každého pražského nádraží udělat nevzhledné cosi?“ okomentoval pro změnu novou podobu Masaryčky další uživatel. Ale našla si i své fanoušky. „Naprostá bomba. Hlavně příchod od Florence výrazně zlepší rozložení cestujících ve vlacích,“ těší se jeden z příznivců facebookové stránky Správy železnic.
Správa železnic v roce 2023 dokončila rekonstrukci hned 37 objektů, ve 12 opravách pokračovala a 15 jich zahájila.