České firmy stále více využívají moderní informační a komunikační technologie, ale v porovnání s ostatními evropskými státy zaostávají. Ovšem zejména v oblasti e-commerce jsou tuzemské podniky nadprůměrné.
V Česku sice roste podíl zaměstnanců, jež používají v práci internet, ale ve srovnání EU má Česko pátý nejnižší podíl. Pouze 54 procent firem umožnuje zaměstnancům přístup k firemnímu internetu, průměr v EU činí 61 procent. Podílem 85 procent a více se chlubí Finsko a Švédsko.
V loňském roce mělo 53 procent českých podniků svůj profil alespoň na jedné sociální síti, což je téměř trojnásobek oproti roku 2013. I v tomto ohledu české firmy zaostávají, jelikož průměr v EU činí rovněž 61 procent. Více než polovina firem má kromě profilu na sociálních sítích také vlastní webové stránky. Velké firmy splňují toto kritérium z 84 procent, zatímco středně velké ze 63 procent. Třetina podniků měla weby i v cizojazyčné verzi, nejčastěji v angličtině.
Umělou inteligenci české firmy v loňském roce příliš nevyužívali. Pouze šest procent podniků používalo nějaký program či systém s umělou inteligencí. Mezi tyto programu se řadí například chatboti při komunikaci se zákazníky. Velké firmy s více než 250 zaměstnanci v Česku využívaly umělou inteligenci ve 28 procentech případů.
Česko vede v e-commerce (souhrnné označení pro obchodní činnosti prováděné na internetu, pozn. red.). Obrat z e-commerce představoval přes 31 procent veškerých podnikových příjmů v roce 2022, což bylo nejvyšší číslo v EU.