pátek 6. června 2025

České firmy zaostávají v přístupu zaměstnanců k internetu i aktivitě na sociálních sítích

V porovnání s evropskými zeměmi jsou české firmy méně aktivní na sociálních sítích a nenabízí v takové míře firemní internet svým zaměstnancům.

firma

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels

České firmy stále více využívají moderní informační a komunikační technologie, ale v porovnání s ostatními evropskými státy zaostávají. Ovšem zejména v oblasti e-commerce jsou tuzemské podniky nadprůměrné.

V Česku sice roste podíl zaměstnanců, jež používají v práci internet, ale ve srovnání EU má Česko pátý nejnižší podíl. Pouze 54 procent firem umožnuje zaměstnancům přístup k firemnímu internetu, průměr v EU činí 61 procent. Podílem 85 procent a více se chlubí Finsko a Švédsko.

V loňském roce mělo 53 procent českých podniků svůj profil alespoň na jedné sociální síti, což je téměř trojnásobek oproti roku 2013. I v tomto ohledu české firmy zaostávají, jelikož průměr v EU činí rovněž 61 procent. Více než polovina firem má kromě profilu na sociálních sítích také vlastní webové stránky. Velké firmy splňují toto kritérium z 84 procent, zatímco středně velké ze 63 procent. Třetina podniků měla weby i v cizojazyčné verzi, nejčastěji v angličtině.

Umělou inteligenci české firmy v loňském roce příliš nevyužívali. Pouze šest procent podniků používalo nějaký program či systém s umělou inteligencí. Mezi tyto programu se řadí například chatboti při komunikaci se zákazníky. Velké firmy s více než 250 zaměstnanci v Česku využívaly umělou inteligenci ve 28 procentech případů.

Česko vede v e-commerce (souhrnné označení pro obchodní činnosti prováděné na internetu, pozn. red.). Obrat z e-commerce představoval přes 31 procent veškerých podnikových příjmů v roce 2022, což bylo nejvyšší číslo v EU.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: ČSÚ

Související

pr
Zahraniční Sociální sítě

Bluesky láká levicové influencery, ale X zůstává dominantní

práce
Ekonomika

Kde firmy hledají lidi a kde propouštějí? Odpovědi přináší průlomový průzkum

práce
Světové dny

Den brzkého odchodu z práce

97208345-14602877-a-a-70_1744488387105.avif
Domácí

Lidé se mění ve figurky z hračkářství. Nový trend nejspíš ovládne i Česko