Advent přeje internetovým šmejdům. Před Vánoci, kdy výrazně roset počet objednávek z eshopů, se podvodníci pomocí podvodných zpráv přes různé mobilní komunikační platformy a reklamy na sociálních sítích snaží tvářit jako Česká pošta a vylákat z nakupujících peníze.
Česká pošta uvádí, že typickým příkladem je mobilní zpráva, že objednaný balík je na cestě ke kupujícímu a zbývá uhradit potřebnou částku, často v řádu desetikorun, aby mohla být zásilka doručena. Ve zprávě je přiložený odkaz, který kupujícího přesměruje na platební bránu, kde má klient vyplnit údaje ze své platební karty. Jde však o podvod, Česká pošta tento způsob úhrady nevyužívá.
O falešných zprávách a phishingových útocích informuje Česká pšota na svém webu, kde zároveň uvádí rady a postupy, jak v případě těchto útoků postupovat.