Češi věnují sledování televize průměrně 3,5 hodiny denně, což potvrzuje, že i v digitálním věku zůstává nejsilnějším médiem, uvádí Asociace televizních organizací (ATO). Během mimořádných událostí, jako byly zářijové povodně, však její sledovanost stoupla až na 4,5 hodiny denně. Televize tak stále slouží jako hlavní zdroj aktuálních informací a spojovací prvek v krizových situacích.
Dnes mají diváci možnost sledovat pořady na počítačích, mobilech nebo tabletech a stále více lidí využívá tzv. odložené sledování. V roce 2024 tvořilo 11 procent sledovanosti přehrávání pořadů do tří dnů po jejich odvysílání. Živé vysílání však zůstává nenahraditelné pro sport a aktuální zpravodajství.
Televize provází významné okamžiky, ať už jde o sportovní události, politické debaty či vánoční pohádky. V roce 2024 se sport stal jedním z hlavních tahounů sledovanosti díky Euru, olympiádě a hokejovému mistrovství. Sportovní přenosy přitahují diváky hlavně v reálném čase, což potvrzuje význam televize jako okamžitého média.
Ať už jde o živé přenosy nebo oblíbené seriály, televize si i po 70 letech drží pevné místo v českých domácnostech. S blížícími se Vánocemi se očekává další nárůst sledovanosti, kdy tradiční pohádky opět přilákají miliony diváků.