Čechům se líbí reklamy s herci, štve je však neautentický projev

Češi nejsou z reklam se známými osobnostmi nadšení, ale uznávají, že některé jsou vydařené. Co je na reklamách irituje?

Herec Martin Hofmann v reklamě na Vodafone.

Herec Martin Hofmann v reklamě na Vodafone.
Zdroj: Vodafone

  • Herec Martin Hofmann v reklamě na Vodafone.
  • Zdroj: Vodafone

Podle průzkumu agentur Nielsen a ResSOLUTION Group nejsou Češi z reklam s českými známými osobnostmi nadšení, ale uznávají, že některé jsou povedené. Nejvíce se Čechům líbí, když je daná osobnost ze stejného odvětví jako značka či produkt, který propagují, když je projev celebrity přirozený a přesvědčivý, nebo když je jejich spolupráce dlouhodobá.

Ze současných českých reklam, ve kterých hrají známé osobnosti jako např. herci, sportovci či influenceři, jsou Češi rozpolcení. 45 procent respondentů uvádí, že jim některé tyto reklamy přijdou dobré, a 30 procent říká, že málokteré jsou dobré. 11 procentům se nelíbí žádné z reklam se známými osobnostmi a čtyřem procentům se líbí takřka všechny reklamy.

Jak se Čechům líbí reklamy se známými osobnostmi?

Pro téměř polovinu Čechů nehraje zapojení známé osobnosti do propagace produktu roli. Tendenci k větší důvěře ve značky propagované známými osobnostmi mají spíše mladší lidé (zejména ve věku 15 až 24 let). Mezi nejoblíbenější typy známých osobností v reklamách patří herci (32 %) a sportovci (13 %).

Nejoblíbenější typ celebrit v reklamách:

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: Nielsen

Související

koncert mobil
Ostatní Technologie

Téměř polovina Čechů půjčuje svůj mobil na koncertech cizím lidem

deprese
Zahraniční Zdraví

Každý třetí Evropan čelí riziku duševních problémů

stáří
Domácí

Důchod v 67 letech? Pro většinu Čechů je to nepředstavitelné

AI
Domácí AI

Umělá inteligence ve zpravodajství vzbuzuje u Čechů nedůvěru