Zásilkovna rozšiřuje své služby. Dříve bylo možné odeslat balík pouze na podacím místě, nyní to umožňují i samoobslužné Z-BOXy. To znamená, že se nemusíte ohlížet na otevírací dobu podacích míst, přes Z-BOX lze odeslat balík 24 hodin denně. Zatím mohou balík přes Z-BOX odeslat pouze majitelé iPhonů, na telefony s operačním systémem Android se funkce dostane později.
Pokud máte iPhone a nainstalovanou aplikaci Zásilkovny na nejnovější verzi (1.15.0), tak stačí v aplikaci kliknout na „Odeslat zásilku” a vyplnit potřebné údaje. Po zaplacení zvolit možnost „Přejít na sekci Zásilky”, kliknout na „Podat zásilku” a vybrat možnost „Do Z-BOXu”. Aplikace následně vygeneruje 6místný kód, který je třeba čitelně napsat na balík. Poté se vydejte k jakémukoliv Z-BOXu, u samoobslužného místa si zkontrolujte, že máte na telefonu zapnutá mobilní data, Bluetooth a polohové služby. Postupujte podle aplikace. Ta vyhledá Z-BOX, který stojí před vámi, a pak stačí kliknout na „Otevřít Z-BOX” a vložit do schránky vaši zásilku.
Zatím je možné tímto způsobem odesílat zásilky pote fyzickým osobám. Pro vrácení zboží z eshopů a odesílání zboží třetích stran (Aukro, Vinted atd.) je nutné navštívit podací místo Zásilkovny. „Pracujeme na technickém řešení, které umožní využít Z-BOXy i pro odesílání vratek či zboží z výše uvedených aplikací,“ uvádí Zásilkovna na svém blogu.
Návod pro odesílání balíků přes Z-Box si můžete i přehrát v přiloženém videu níže.