Lidl kraluje reklamě i nákupním vozíkům
Mezi potravinovými řetězci v Česku je jasným lídrem Lidl – a to jak v investicích do reklamy, tak v oblibě mezi zákazníky.
Mezi potravinovými řetězci v Česku je jasným lídrem Lidl – a to jak v investicích do reklamy, tak v oblibě mezi zákazníky.
Česká obchodní inspekce odhalila závažné problémy u většiny internetových obchodů.
Češi nejčastěji nakupují potraviny několikrát týdně – takto nakupuje více než polovina lidí. Denní nákupy jsou výjimkou, dělá je jen šest procent respondentů.
Česká obchodní inspekce loni zjistila porušení zákona u 82 procent kontrolovaných e-shopů.
Čtrnáctého prosince má nespočet eshopů dopravu zdarma.
Podle průzkumu ESET Češi stále více nakupují online, přičemž roste oblíbenost mobilních telefonů a nákupů z Asie i EU. Čtvrtina lidí už nakoupila na čínském trhu Temu, což vzbuzuje obavy o bezpečnost.
Online nakupování se mění rychlým tempem a český zákazník na něj má stále vyšší nároky.
Češi využívají především platební karty Visa a Mastercard, přičemž jiné značky téměř nejsou zastoupeny. Podle průzkumu agentury STEM/MARK většina lidí nepřikládá výběru konkrétního typu karty větší význam.
Black Friday je obdobím, kdy slevy lákají davy zákazníků. Nejde však jen o listopadový den plný výprodejů, podobné akce se objevují po celý rok. Česká obchodní inspekce proto radí, jak nakupovat bezpečně a na co si dát pozor.
Více než polovina Čechů dnes nakupuje elektroniku raději online. Podle dat společnosti NADA vedou eshopy především u mladších generací do 45 let, kde jim dává přednost až dvě třetiny lidí.