Evropa zpomaluje elektrifikaci aut. Čína mezitím vede
Evropská unie představila nový plán pro automobilový průmysl, který přináší podporu pro elektromobily, ale zároveň oslabuje klimatické cíle.
Evropská unie představila nový plán pro automobilový průmysl, který přináší podporu pro elektromobily, ale zároveň oslabuje klimatické cíle.
V lednu 2025 bylo v Evropské unii registrováno 124 341 nových osobních elektromobilů, což znamená meziroční nárůst o 34 procent.
V roce 2024 vzrostl prodej ojetých elektromobilů v Česku o 74 procent, což ukazuje na rostoucí popularitu těchto vozidel.
Japonská automobilka Toyota oznámila významné investice do výroby elektromobilů a baterií v Číně i USA. Zároveň čelí nejistotám kolem obchodní války mezi USA a Čínou.
Norsko se přiblížilo svému cíli prodávat pouze bezemisní vozy. V lednu tvořily elektromobily téměř 96 procent všech nově registrovaných aut, což je světový unikát.
Výrobce elektromobilů Tesla zaznamenal výrazný pokles zisku ve čtvrtém čtvrtletí. Meziroční propad o 71 procent překvapil investory a nesplnil očekávání analytiků.
Tesla Model Y se v roce 2024 stal nejregistrovanějším elektromobilem v Česku, když překonal historickou hranici dvou tisíc registrací.
Britská firma Nyobolt, specializující se na výrobu baterií pro elektromobily (EV), čelí vážným finančním problémům a hrozí jí vyčerpání finančních prostředků do konce prvního čtvrtletí letošního roku.
Nová analýza ukazuje, že do roku 2030 by mohly všechny hlavní města EU zavést zóny bez emisí a zároveň mít dostatek elektrických dodávek vyrobených v Evropě, aby splnila požadavky na dopravu.
V Evropské unii je v současnosti k dispozici více než 820 tisíc veřejných dobíjecích bodů pro elektromobily. Z toho více než polovina (57 %) je soustředěná pouze v Nizozemsku, Francii a Německu.