Pod pražským hlavním nádražím vznikne nová dvoupatrová stanice
Dvě samostatné trasy v tunelech, dvoupatrová centrální stanice pod hlavním nádražím a další čtyři podzemní zastávky. Tak bude vypadat železniční uzel pod hlavním nádražím.
Dvě samostatné trasy v tunelech, dvoupatrová centrální stanice pod hlavním nádražím a další čtyři podzemní zastávky. Tak bude vypadat železniční uzel pod hlavním nádražím.
S novinkou přichází s novým jízdním řádem České dráhy. Spolu s polským dopravcem včera zahájily provoz nové mezinárodní vlakové linky Praha – Pardubice – Vratislav – Gdyně. Češi se tak za pár hodin dostanou k Baltskému moři.
Od neděle začne platit nový jízdní řád vlaků, který přináší rychlejší spoje i návrat vlaků na tratě poničené povodněmi.
Italská Trenitalia, švýcarská SBB a český RegioJet získaly nejvyšší hodnocení v prvním celoevropském žebříčku železničních dopravců. Nejhůře dopadl Eurostar. Výsledky ukazují, že drahé jízdné není zárukou kvalitních služeb.
Správa železnic spouští přípravy na geologický průzkum pro plánovaný Krušnohorský tunel, který bude součástí vysokorychlostní tratě mezi Prahou a Drážďany.
Od 15. prosince začnou na trati S4 mezi Brnem a Zastávkou jezdit elektrické vlaky RegioPanter. Po dokončení elektrizace trati plánuje provozovatel navýšení spojů.
Od ledna bude na české železniční síti spuštěn výhradní provoz systému ETCS na více než 600 kilometrech hlavních tratí.
Po povodních se obnovuje železniční provoz, vlaky se vrátily na klíčovou trať mezi Krnovem a Bruntálem.
Šéf dopravy Martin Kupka i hejtman Pardubického kraje navrhli několik možností, které by odvrátily konec parních lokomotiv v České republice. Dají se využít technické inovace, ale i kličky v dosavadních pravidlech.
Ministerstvo životního prostředí ve spolupráci se Státním fondem životního prostředí ČR podpoří výměnu starých vlaků za moderní s ekologickým pohonem.