Výstavba vysokorychlostní trati mezi Brnem a Přerovem začne příští rok, říká Kupka
Česko se připravuje na revoluci v železniční dopravě. Výstavba vysokorychlostní tratě by měla podle ministra dopravy začít příští rok.
Česko se připravuje na revoluci v železniční dopravě. Výstavba vysokorychlostní tratě by měla podle ministra dopravy začít příští rok.
Německá železniční společnost Deutsche Bahn chce zrušit 30 tisíc pracovních míst do pěti let.
Kromě Vysočiny a Karlovarského kraje dojde ve všech regionech ke změnám jízdních řádů regionálních vlaků či posílení vlaků při akcích, a to od neděle 9. června.
Chybějících 60 minut, o které se v noci na neděli posunou hodiny dopředu, zpozdí dvanáct nočních vlaků, jež budou tou dobou na své trase. České dráhy se budou snažit vzniklé zpoždění snížit například zkrácením pobytu vlaků ve stanicích.
České dráhy přijdou o Ústecký kraj. Obslužnost po kraji bude od roku 2026 zajištovat RegioJet.
Výrobci železničních vozidel by měli v roce 2024 dodat Českým drahám skoro 140 nových jednotek a lokomotiv.
Osobní vlaky najely do půlky listopadu 130 milionů kilometrů, nákladní 32 milionů. Dohromady tak najezdily trasu delší než čtyři tisíce obvodů rovníku.
Středočeský kraj vytáhl do boje proti sprejerům. Hodlá České dráhy více pokutovat za posprejované vlaky, čímž je chce motivovat k větší obezřetnosti před vandaly.
Víc problémů než užitku způsobuje Evropský zabezpečovací systém ETCS. I když není levný, má podle ministerstva dopravy ušetřit až 3,6 miliardy korun. To je třetina nákladů na jeho zavedení.
Vlakový jízdní řad na příští rok přinese častější spoje do Polska i Vídně.