České železnice přecházejí na systém ETCS
Od ledna bude na české železniční síti spuštěn výhradní provoz systému ETCS na více než 600 kilometrech hlavních tratí.
Od ledna bude na české železniční síti spuštěn výhradní provoz systému ETCS na více než 600 kilometrech hlavních tratí.
Po povodních se obnovuje železniční provoz, vlaky se vrátily na klíčovou trať mezi Krnovem a Bruntálem.
Šéf dopravy Martin Kupka i hejtman Pardubického kraje navrhli několik možností, které by odvrátily konec parních lokomotiv v České republice. Dají se využít technické inovace, ale i kličky v dosavadních pravidlech.
Ministerstvo životního prostředí ve spolupráci se Státním fondem životního prostředí ČR podpoří výměnu starých vlaků za moderní s ekologickým pohonem.
Zjednodušení cestování vlakem u nás i za hranice přinášejí on-line novinky Českých drah.
České dráhy si půjčí miliardy na modernizaci vozů a lokomotiv.
O posledním říjnovém víkendu se železniční muzeum Českých drah v Lužné u Rakovníka rozloučí se sezónou zážitkových jízd. Návštěvníci se mohou těšit na historické vlaky tažené parními lokomotivami Kafemlejnek a Všudybylka.
Od ledna 2025 začne výhradní provoz evropského zabezpečovacího systému ETCS na 620 kilometrech tratí, včetně významných úseků mezi Českou Třebovou a Přerovem či Břeclaví a Bohumínem.
Železnice bude bezpečnější. Nový web informuje veřejnost o systému ETCS.
Správa železnic vyhlásila tendr na zhotovitele modernizace trati mezi Brnem a Přerovem.