Českou Třebovou čeká miliardová modernizace železnice
Železniční uzel v České Třebové projde rozsáhlou rekonstrukcí za 20 miliard korun.
Železniční uzel v České Třebové projde rozsáhlou rekonstrukcí za 20 miliard korun.
Startuje dosud největší soutěž na dopravce v historii Česka. Středočeský kraj a Praha hledají železničního dopravce s velkokapacitními elektrickými jednotkami.
Kvůli výluce na rakouské straně se zastavily vlaky na lince z Brna na vídeňské letiště a do 28. února je nahradí autobusy. Město ji ale nejspíš přestane finančně dotovat právě kvůli výlukám, které jsou velmi časté, a tak spoj nejspíš úplně zanikne.
Dvě samostatné trasy v tunelech, dvoupatrová centrální stanice pod hlavním nádražím a další čtyři podzemní zastávky. Tak bude vypadat železniční uzel pod hlavním nádražím.
S novinkou přichází s novým jízdním řádem České dráhy. Spolu s polským dopravcem včera zahájily provoz nové mezinárodní vlakové linky Praha – Pardubice – Vratislav – Gdyně. Češi se tak za pár hodin dostanou k Baltskému moři.
Od neděle začne platit nový jízdní řád vlaků, který přináší rychlejší spoje i návrat vlaků na tratě poničené povodněmi.
Italská Trenitalia, švýcarská SBB a český RegioJet získaly nejvyšší hodnocení v prvním celoevropském žebříčku železničních dopravců. Nejhůře dopadl Eurostar. Výsledky ukazují, že drahé jízdné není zárukou kvalitních služeb.
Správa železnic spouští přípravy na geologický průzkum pro plánovaný Krušnohorský tunel, který bude součástí vysokorychlostní tratě mezi Prahou a Drážďany.
Od 15. prosince začnou na trati S4 mezi Brnem a Zastávkou jezdit elektrické vlaky RegioPanter. Po dokončení elektrizace trati plánuje provozovatel navýšení spojů.
Od ledna bude na české železniční síti spuštěn výhradní provoz systému ETCS na více než 600 kilometrech hlavních tratí.