Korupční kauza nabírá obrátky. Policie si přišla pro mobil šéfa ŘSD
Zda skončí šéf ŘSD Radek Mátl na dlažbě jako ředitel SŽ, zatím není jasné. Razie však probíhá i v jeho kanceláři, kde se detektivové zajímají o jeho mobil a počítač.
Zda skončí šéf ŘSD Radek Mátl na dlažbě jako ředitel SŽ, zatím není jasné. Razie však probíhá i v jeho kanceláři, kde se detektivové zajímají o jeho mobil a počítač.
Správní rada Správy železnic dnes odvolala z funkce generálního ředitele organizace Jiřího Svobodu. Stalo se to poté, co u něj policie našla přes 80 milionů v hotovosti. Podle Svobody se jedná o úspory jeho otce.
Kvůli zakázkám, které zadala Správa železnic a Ředitelství silnic a dálnic, zasahovala Národní centrála proti organizovanému zločinu zasahovala v sídle Správy železnic.
Kvůli modernizaci trati Brno – Přerov bude v příštích měsících přerušený provoz vlaků v úseku Kojetín – Přerov. Aktuální fáze stavebních prací a s nimi souvisejících výluk jsou plánované od zítřka do poloviny prosince.
Správa železnic chce celkovou obnovu nádražní budovy v Táboře zahájit už v létě. Výsledkem budou přívětivější a účelněji členěné veřejné prostory. Dokončení rekonstrukce se plánuje na začátku roku 2027.
Odbavovací hala kladenské nádražní budovy je v horším stavu, než se původně předpokládalo. Po odborném posouzení proto padlo rozhodnutí, že bude efektivnější postavit objekt zcela nový, lépe situovaný s multifunkčním prostorem.
Železniční přejezd ve Vendryni u Třince monitoruje už rok inteligentní kamerový systém, který umí zaznamenávat přestupky řidičů. Jde zejména o vjezd na koleje ve chvíli, kdy je spuštěná výstražná signalizace.
Poslední větší nádraží v Moravskoslezském kraji, které dosud neumožňuje bezbariérový přístup k vlakům, se v následujících třech letech promění. Správa železnic zahájila komplexní přestavbu havířovské stanice.
Příprava dalšího z úseků trati Brno – Přerov pokročila. Aktuálně vzniká dokumentace pro stavební povolení pro část mezi Blažovicemi a Vyškovem. Dvacet kilometrů dlouhý úsek umožní po rekonstrukci jízdu na trati rychlostí 200 kilometrů v hodině.
Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na vypracování dokumentace nového 12kilometrového úseku Vysokorychlostní trati Moravská brána I, která se prodlouží z Prosenic do Brodku u Přerova.