Vlakové spojení mezi Pardubice a Hradcem Králové se zrychlí
Modernizace trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové je po dvou a půl letech u konce. Doprava mezi krajskými městy se ale zrychlí až od roku 2025.
Modernizace trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové je po dvou a půl letech u konce. Doprava mezi krajskými městy se ale zrychlí až od roku 2025.
Oprava vlakového nádraží v Českých Budějovicích byla dokončena. Opět slouží cestujícím.
Podle studie proveditelnosti Správy železnic by cesta vlakem z Prahy do Liberce mohla trvat 69 minut. Stavba trati s maximální rychlosti 200 km/h začne však nejdříve v roce 2030.
Teplické nádraží dostalo podobu, jakou mělo v době svého vzniku. Oprava vyšla na více než 200 milionů korun.
Památkově chráněná nádražní budova v Žatci se změní. Správa železnic totiž odstartovala její opravy. Ty vyjdou na 99 milionů korun a potrvají dva roky.
První z trojice odstavných nádraží se začne stavět v příští rok v Malletově depu v Libni. Podle Správy železnic se bude jednat o důležité místo pro regionální i dálkovou dopravu.
Po letech oprav budou moci cestující opět využívat halu hlavního vlakového nádraží v Plzni. Zpřístupní se 5. ledna.
Jedno z nejdůležitějších nádraží v republice projde rekonstrukcí. Na jejím konci bude i nový moderní přestupní terminál.
Po pražském Výtoňském mostě se nyní jezdí dvacítkou. Železničáři volají po urychleném řešení špatného stavu této technické památky, jinak hrozí i uzavřením dopravy.
Na vyřešení problémů s evropským zabezpečovacím systém pro železnice ETCS, které se objevily ve zkušebním provozu, má Správa železnic rok.