Češi preferují při online nakupování rychlost a přehlednost
Online nakupování se mění rychlým tempem a český zákazník na něj má stále vyšší nároky.
Online nakupování se mění rychlým tempem a český zákazník na něj má stále vyšší nároky.
Až 90 procent Čechů nakupuje minimálně část vánočních dárků online.
Češi využívají především platební karty Visa a Mastercard, přičemž jiné značky téměř nejsou zastoupeny. Podle průzkumu agentury STEM/MARK většina lidí nepřikládá výběru konkrétního typu karty větší význam.
Black Friday je obdobím, kdy slevy lákají davy zákazníků. Nejde však jen o listopadový den plný výprodejů, podobné akce se objevují po celý rok. Česká obchodní inspekce proto radí, jak nakupovat bezpečně a na co si dát pozor.
Více než polovina Čechů dnes nakupuje elektroniku raději online. Podle dat společnosti NADA vedou eshopy především u mladších generací do 45 let, kde jim dává přednost až dvě třetiny lidí.
Třetina Čechů se připravuje na nákupy během Black Friday. Nejčastěji chtějí nakoupit oblečení a elektroniku, uvádí průzkum agentury Ipsos.
V současnosti se většina Čechů pravidelně vydává na nákup potravin několikrát týdně. Každý desátý Čech nakupuje denně.
Průzkum ukázal, že udržitelnost pro Čechy není na pořadu dne.
Na začátku roku započala rekonstrukce pražského obchodního domu Kotva, která má trvat dva roky. Teď se na budově objevily transparenty, které zvou na budoucí nákupy.
U samoobslužných pokladen nakupují především mladí a ti s drobným nákupem. Češi by ocenili, pokud by za nákup, který si sami markují, dostávali do řetězců slevu.