Doprava brzdí klimatické cíle EU
Evropská unie sice postupuje směrem k uhlíkové neutralitě, ale sektor dopravy stále zaostává.
Evropská unie sice postupuje směrem k uhlíkové neutralitě, ale sektor dopravy stále zaostává.
Nová analýza ukazuje, že do roku 2030 by mohly všechny hlavní města EU zavést zóny bez emisí a zároveň mít dostatek elektrických dodávek vyrobených v Evropě, aby splnila požadavky na dopravu.
Mezi 1. a 15. prosincem 2024 probíhaly v Česku rozsáhlé kontroly nákladní dopravy, zaměřené na problémové kamiony. Nejčastějšími porušeními byly přetížené vozidla a nedodržování povinných bezpečnostních přestávek.
Podle analýzy Portálu nehod, která pokrývá období 2010 až 2023, došlo k 235 787 nehodám s účastí nákladních vozů, což představuje přibližně 18 procent všech nehod.
Dotace od státu a Evropské unie na rozvoj nákladní kombinované dopravy nedosáhly plánovaných cílů. Podle zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) silniční nákladní doprava nadále roste.
Provoz v Panamském průplavu by se měl vrátit k normálu v příštím roce za předpokladu, že bude dostatek srážek.
Nákladní vozidla, která nebezpečně předjíždějí bez patřičné rychlosti, dopadne policejní dron.
Poplatky za mýtné u vozidel nad 3,5 tuny bude od března zohledňovat i emise.
Pozměňovací návrh poslance Stanislava Blahy mění pravidla pro provoz kamionů na dálnicích o nedělích a svátcích.
Automobilky testují pohony pro budoucnost nákladní dopravy. Přední značky sázejí na kombinaci vodíku a elektřiny.