Největší zavěšený lanový most u nás překlene Labe
Součást severovýchodního obchvatu Pardubic bude mít rozpětí 135 metrů a délku 250 metrů. Stavba už začala.
Součást severovýchodního obchvatu Pardubic bude mít rozpětí 135 metrů a délku 250 metrů. Stavba už začala.
Vodní nádrž Orlík překlene v následujících měsících nový železniční most. Ze základů na obou březích Vltavy už začínají vyrůstat části budoucího železobetonového oblouku o rozpětí 156 metrů. Celkové náklady na stavbu dosahují 685 milionů korun.
Téměř havarijní je stav mostu před D1 u Kamenice na Vysočině podle zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu. Ministerstvo dopravy proto nyní nařídilo jeho demolici.
Most v Ludkovicích, který je artefaktem plánu Jana Antonína Bati na výstavbu dálnice, se začíná rozpadat. V následujících týdnech proto půjde k zemi.
Kuriozní situace nastala při budování obchvatu Klatov. Jeden ze železobetonových mostních pilířů krátce potom, co vznikl, strhly bagry. Podle všeho udělali stavebníci chybu a použili špatně zhutněný beton.
Most na 126. kilometru dálnice D1 je ve špatném stavu a čeká ho bourání. Problém je v tom, že nikdo netuší, kdo je jeho majitelem. Ministerstvo dopravy proto pro řízení o demolici ustanovilo záhadnému vlastníkovi opatrovníka.
Už v roce 2027 by se mohlo jezdit po novém obchvatu Plas na Plzeňsku. Na ten naváže podobná stavba v sousedním Kaznějově.
Most přes řeku Čanáb vzniká v Himalájích v Indií spravované části Kašmíru. Je 1 315 metrů dlouhý a klene se 359 metrů nad hladinou řeky. Je tedy nejvyšším a zároveň nejvýše položeným železničním mostem na světě.
V polovině května odstartují hlavní práce na druhé etapě rekonstrukce Barrandovského mostu, klíčové dopravní tepny v Praze, kterou denně využije 144 tisíc vozidel.
První celková rekonstrukce za víc než 88 milionů korun čeká Sepekovský viadukt, který leží na železniční trati mezi Táborem a Pískem. Práce začnou v červnu a trvat mají necelý rok. Správa železnic teď hledá zhotovitele rekonstrukce.