Praha chce modernizovat soupravy metra. Strojvedoucí už nebudou zapotřebí
V pondělí 22. ledna Rada hlavního města Prahy odsouhlasila systém v podobě automatického metra bez strojvedoucích a s novým vozovým parkem na linkách metra C a D.
V pondělí 22. ledna Rada hlavního města Prahy odsouhlasila systém v podobě automatického metra bez strojvedoucích a s novým vozovým parkem na linkách metra C a D.
Řadu let si Praha vystačila pouze se třemi linkami metra. Nyní, krátce po zahájení výstavby trasy D radní vážně přemýšlejí o páté lince.
Cestující pražského metra nebudou pozorovat reklamu pouze vevnitř vozů, ale i za okny díky LED panelům na tunelových stěnách.
O rozšíření pražského metra se mluví už desítky let. Nyní se však už razí stanice Olbrachtov a pracuje se i na Pankráci.
Rekonstrukce stanice metra Jiřího z Poděbrad byla dokončena a je opět v provozu.
Metro C bude mít o víkendu 23. a 24. září výluku. Nebude jezdit přes stanici Florenc.
Spoje metra v těchto dnech nemusí navazovat tak, jak byly cestující zvyklí. Dopravní podnik musí mezi stanicemi Kačerov a Háje vyměnit koleje.
Zanoření příměstských vlaků pod Prahu a rekonstrukce nádražní budovy. Takové jsou plány pražských radních a vedení Správy železnic na příští čtvrtstoletí.
Praha před 45 lety otevřela druhou linku metra. Tehdy se jednalo o mohutnou stavbu sovětského typu, která svůj charakter nezměnila dodnes.
Pražský dopravní podnik (DPP) pře rokem započal výstavbu metra D. Zatím je vykutáno 1,6 kilometr tunelů.