EEA volá po silnější reakci na extrémy počasí
Evropské státy pokročily v plánování ochrany před dopady změny klimatu, ale skutečná realizace a hodnocení přijatých opatření zaostávají.
Evropské státy pokročily v plánování ochrany před dopady změny klimatu, ale skutečná realizace a hodnocení přijatých opatření zaostávají.
Evropská unie směřuje k naplnění svých závazků ke snížení emisí skleníkových plynů. Podle nové zprávy Evropské agentury pro životní prostředí klesly emise v roce 2024 o dvě a půl procenta a celkově jsou nižší o 37 procent oproti roku 1990.
Švédsku a Finsku se nelíbí regulace těžby dřeva, aby lesy pohlcovaly co nejvíce oxidu uhličitého. Obě země mluví o hrůzných ekonomických dopadech.
Na zítřejší Radě ministrů životního prostředí v Bruselu se nebude hlasovat o návrhu Evropské komise na snížení emisí oxidu uhličitého do roku 2040 o 90 procent. Pro zablokování hlasování se Česku podařilo vyjednat podporu Německa, Francie či Itálie.
Letecký průmysl zažívá zpomalení inovací, které ohrožuje dosažení klimatických cílů.
Globální oteplování přivede s největší pravděpodobností do konce tohoto století většinu průměrných lidí po celém světě na mizinu. Kvůli rostoucím teplotám budeme téměř o polovinu chudší.
Evropská unie zatím nedosahuje svých klimatických a environmentálních cílů pro rok 2030. Podle nové zprávy Evropské agentury pro životní prostředí (EEA) je nutné razantněji podpořit oběhové hospodářství, chránit biodiverzitu a snížit spotřební stopu.
Evropské letectví plánuje zdvojnásobit počet pasažérů do roku 2050. To však může narušit klimatické cíle EU, varuje studie Evropské federace pro dopravu a životní prostředí.
Evropská unie sice postupuje směrem k uhlíkové neutralitě, ale sektor dopravy stále zaostává.
Na summitu COP29 došlo k zásadnímu rozhodnutí – přijetí článku 6 Pařížské dohody, který umožní obchodování s emisními povolenkami. Tento krok má usnadnit plnění klimatických cílů, ale setkal se s kritikou, že může sloužit k udržení vysokých emisí.