Zklamání evropských ekologů. Nová dohoda není o fosilních palivech
Omezení emisí fosilních paliv a ochrana tropických pralesů se do závěrečné zprávy kongresu COP30 nedostaly. Výrazné slovo na konci summitu měla Saúdská Arábie.
Omezení emisí fosilních paliv a ochrana tropických pralesů se do závěrečné zprávy kongresu COP30 nedostaly. Výrazné slovo na konci summitu měla Saúdská Arábie.
Plzeňský Prazdroj za pět let omezil emise z výroby téměř o polovinu. Dnes jeho pivovary tvoří jen třináct procent z celkových emisí v rámci výroby a dodavatelského řetězce.
Emise z evropské lodní dopravy dosáhly v roce 2024 nejvyšší úrovně od začátku jejich sledování. Přestože námořní obchod mírně klesl, lodě vypustily o třináct procent více CO₂ než rok předtím, ukazuje analýza organizace Transport & Environment.
Emise největšího znečišťovatele světa – Číny – v posledních 18 měsících stagnují a dokonce mírně klesají. Země se totiž v poslední době zaměřila na výstavbu obrovského množství solárních elektráren.
Hybridní vozidla znečišťují v reálném provozu ovzduší téměř stejně jako automobily se spalovacími motory.
Nejvíce skleníkových plynů produkuje svět prostřednictvím spalování fosilních paliv. Mnohem méně se však mluví o tom, že na druhém místě stojí zemědělství. Hlavní roli hraje výroba hovězího masa a mléčných výrobků.
Jaké nereálné odmítá klimatické cíle australské vlády tamní opozice. Průmyslově zdatnější země už od nich chtějí rovněž ustoupit.
Japonci v minulé desetiletce ukázali směr například Německu, když se odstřihli od jádra. Nyní se však k takovému typu výrobě elektřiny rychle vracejí.
Většina členských států EU plní závazky ke snižování znečištění ovzduší. Výjimkou zůstává především zemědělský amoniak.
Další rána pro Volkswagen. Německý soud poslal do vězení dva bývalé manažery zainteresované v kauze Dieselgate.