BYD hlásí rekordní prodeje elektromobilů. Čína táhne trh kupředu
Čínský výrobce elektromobilů BYD zaznamenal v roce 2024 rekordní prodeje, podpořené silnou domácí poptávkou a vládními programy na výměnu starších vozů.
Čínský výrobce elektromobilů BYD zaznamenal v roce 2024 rekordní prodeje, podpořené silnou domácí poptávkou a vládními programy na výměnu starších vozů.
Britská firma Nyobolt, specializující se na výrobu baterií pro elektromobily (EV), čelí vážným finančním problémům a hrozí jí vyčerpání finančních prostředků do konce prvního čtvrtletí letošního roku.
Nová analýza ukazuje, že do roku 2030 by mohly všechny hlavní města EU zavést zóny bez emisí a zároveň mít dostatek elektrických dodávek vyrobených v Evropě, aby splnila požadavky na dopravu.
V Evropské unii je v současnosti k dispozici více než 820 tisíc veřejných dobíjecích bodů pro elektromobily. Z toho více než polovina (57 %) je soustředěná pouze v Nizozemsku, Francii a Německu.
Největší zastoupení mezi elektromobily má u nás značka Tesla, která tvoří téměř čtvrtinu všech registrovaných vozidel.
Elektromobily mají omezenou životnost, především kvůli svým bateriím. Jak dlouho vydrží v provozu, jaké jsou náklady na jejich výměnu a co se děje s bateriemi na konci jejich životnosti?
Čínští výrobci automobilů reagují na zvýšení cel EU na elektrická vozidla exportem hybridů. Ty nejsou zatíženy novými tarify, což z nich činí cenově atraktivní konkurenci pro evropské i japonské značky.
Papež František se stal historicky prvním papežem, který bude jezdit zcela elektrickým papamobilem. Vozidlo mu osobně předal generální ředitel společnosti Mercedes-Benz Ola Källenius ve Vatikánu.
Elektromobil nikam nedojede. Elektromobily často hoří. Dobíjení elektromobilů je složité. Ojetý elektromobil je neprodejný. Nejen na tyto mýty chce upozornit Centrum dopravního výzkumu pomocí krátkých videí.
Elektromobily ztrácejí hodnotu rychleji než auta se spalovacím motorem, avšak postupně se stávají atraktivnějšími díky technickému pokroku a klesajícím cenám.