Evropská komise má zelenou pro zavedení cel na čínské elektromobily
Evropská komise se chystá prosadit dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny.
Evropská komise se chystá prosadit dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny.
Elektrifikace firemních flotil v EU výrazně zaostává za soukromými domácnostmi, což brzdí celkový přechod na elektromobily. Nejhůře si vedou Německo, Francie, Itálie a Španělsko.
Navzdory plánům EU, USA a Kanady na omezení čínských elektromobilů kvůli nespravedlivým vládním dotacím, čínští výrobci hlásí rekordní prodeje. Tento růst ukazuje, že čínské automobilky se pravděpodobně dokáží vypořádat s novými regulacemi.
V první polovině roku bylo v zemích Evropské unie zaregistrováno přes 815 tisíc nových elektromobilů, meziročně jde o pokles.
Kanada oznámila zavedení 100procentního cla na elektromobily vyrobené v Číně, včetně těch od Tesly, což vedlo k poklesu akcií automobilky.
BMW překonalo v červenci Teslu v elektromobilitě na evropském trhu.
Tesla svolává 1,68 milionu vozů v Číně kvůli softwarové aktualizaci, která má zajistit varování řidiče, když není kufr zavřený, oznámil čínský tržní regulátor.
Čínské automobilky se připravují na výrobu elektromobilů v Evropě, aby se vyhnuly vysokým dovozním clům, které zavedla Evropská unie.
V Česku je aktuálně k dispozici 5 184 veřejných dobíjecích bodů pro bateriová elektrická vozidla, přičemž počet osobních elektromobilů dosahuje necelých 28 tisíc.
Od ledna do května letošního roku bylo v Evropské unii registrováno 556 tisíc nových elektromobilů, což je meziročně o dvě procenta více.