Elektromobily v Česku nabírají na síle, v EU slábnou
Počet nově registrovaných elektrických vozidel v Evropské unii letos meziročně klesl o 8,3 procenta.
Počet nově registrovaných elektrických vozidel v Evropské unii letos meziročně klesl o 8,3 procenta.
Evropská komise se chystá prosadit dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny.
Jde o všechno, tvrdí zaměstnanci Volkswagenu. Jejich odborová organizace jedná s vedením společnosti o propouštění a valorizaci mezd.
O nákladní i osobní elektromobily je mezi podnikateli čím dál větší zájem. Může za to i podpora z programu Záruka Elektromobilita. Podnikatelé mohou získat záruku k úvěru na nákup bezemisních vozidel a dobíjecích stanic.
Sázka na elektromobilitu začíná být pro Volkswagen likvidační. Německá vláda jim však chce výrobu dotovat, aby nedošlo k propouštění zaměstnanců.
Vedení německého Volswagenu oznámilo, že do budoucna nepočítá s výrobou Fabie, Scaly a Kamiqa. Nahradit by je měli nové elektromobily, které se musí podle evropských směrnic vyrábět, i když je skoro nikdo nekupuje.
Elektrifikace firemních flotil v EU výrazně zaostává za soukromými domácnostmi, což brzdí celkový přechod na elektromobily. Nejhůře si vedou Německo, Francie, Itálie a Španělsko.
Navzdory plánům EU, USA a Kanady na omezení čínských elektromobilů kvůli nespravedlivým vládním dotacím, čínští výrobci hlásí rekordní prodeje. Tento růst ukazuje, že čínské automobilky se pravděpodobně dokáží vypořádat s novými regulacemi.
Před pár lety vedení Volkswagenu tleskalo, když Německo zahájilo přerod automobilového průmyslu směrem k elektromobilitě. Nyní se kvůli tomu chystá zavírat továrny.
V první polovině roku bylo v zemích Evropské unie zaregistrováno přes 815 tisíc nových elektromobilů, meziročně jde o pokles.