Evropa zpomaluje elektrifikaci aut. Čína mezitím vede
Evropská unie představila nový plán pro automobilový průmysl, který přináší podporu pro elektromobily, ale zároveň oslabuje klimatické cíle.
Evropská unie představila nový plán pro automobilový průmysl, který přináší podporu pro elektromobily, ale zároveň oslabuje klimatické cíle.
Jeden z nejmocnějších evropských orgánů, Evropská komise, potvrdil zákaz výroby aut se spalovacími motory od roku 2035. Evropský automobilový průmysl může přechod na plnou elektromobilitu hodně bolet.
Tesla zaznamenává na poli elektromobility obrovský propad v prodejnosti. Zejména v Evropě, která je velmi rozpačitá z politického působení majitele značky Elona Muska.
V lednu 2025 bylo v Evropské unii registrováno 124 341 nových osobních elektromobilů, což znamená meziroční nárůst o 34 procent.
V roce 2024 vzrostl prodej ojetých elektromobilů v Česku o 74 procent, což ukazuje na rostoucí popularitu těchto vozidel.
Kvůli klesajícím prodejům bude muset německá automobilka Porsche propouštět. Týkat se to bude skoro dvou tisíc celkových 42 tisíc zaměstnanců.
Už tak mizivý prodej elektromobilů v Německu ještě více padá. Tento fakt potvrzuje i dnešní slova Andreje Babiše, který na summitu frakce Patrioti pro Evropu uvedl, že Green Deal je s nástupem Donalda Trumpa definitivně mrtvá záležitost.
Pražský dopravní podnik vyhlásil veřejnou zakázku na dodávku až 180 nových nízkopodlažních bateriových trolejbusů.
Nová legislativa by mohla přinést dva miliony prodaných elektromobilů do roku 2030. To je však jen polovina toho, co automobilky potřebují k dosažení emisních cílů.
Japonská automobilka Toyota oznámila významné investice do výroby elektromobilů a baterií v Číně i USA. Zároveň čelí nejistotám kolem obchodní války mezi USA a Čínou.