Hybridy mají utrum. Od nového roku už nebudou v Praze zdarma parkovat
Zavádí se jen zvýhodněné parkování, které se bude týkat bezemisních vozidel, tedy těch, které pohání elektřina nebo vodík.
Zavádí se jen zvýhodněné parkování, které se bude týkat bezemisních vozidel, tedy těch, které pohání elektřina nebo vodík.
Nedávný průzkum Centra dopravního výzkumu ukázal, že 97 procent řidičů, kteří vlastní elektromobil, by si ho klidně pořídilo znovu. Největší problém pro ně ale představuje složité placení za dobíjení.
Tatra přžedvedla svůj nejpokročilejší bateriový elektromobil. Vůz s vyšší kapacitou baterií, novou kabinou a pohonem všech kol je určený pro náročný provoz ve stavebnictví či těžbě a představuje další milník ve vývoji alternativních pohonů.
V Česku se aktuálně provozuje přes 50 tisíc elektromobilů. V roce 2030 už jich má být 250 tisíc, v roce 2035 jeden milion. Společně s tím podle prognózy Centra dopravního výzkumu poroste i počet dobíjecích stojanů.
Vzniknout má 1 500 veřejně přístupných pomalých dobíjecích stanic. Obyvatelům Prahy, kteří nemají možnost vlastního dobíjení mají usnadnit přechod na elektromobilitu.
Za posledního půl roku lidé dovezli do Česka více než 3,8 tisíce ojetých elektromobilů. Toto množství je stejné jako za celý minulý rok. Mezi nejžádanější značky patří Tesla, Volkswagen a BMW.
Tesla zaznamenala meziroční propad o víc než 30 procent. Na vině je řada faktorů.
Mnoha lidem je při jízdě v alektromobilu špatně, nevolnostmi trpí řidiči i spolujezdci. Vědci teď vysvětlili, proč to tak je.