Nehod na elektrokoloběžkách přibývá. Jezdci nenosí helmy a rádi se napijí
Nehod na elektroběžkách přibývá. V roce 2024 se v Česku stalo přesně 529 nehod s účastí tohoto dopravního prostředku. Dvě z nich dokonce měly smrtelné následky.
Nehod na elektroběžkách přibývá. V roce 2024 se v Česku stalo přesně 529 nehod s účastí tohoto dopravního prostředku. Dvě z nich dokonce měly smrtelné následky.
Jaké jsou nejčastější příčiny dopravních nehod vozů městské hromadné dopravy v Brně? A jak snížit jejich počet? O hledání odpovědí na tyto otázky se snaží dopravní podnik společně s Centrem dopravního výzkumu.
Vážná zranění na silnicích jsou mnohem častější, než ukazují evropské statistiky. Oficiální policejní údaje nezachycují všechny nehody a zranění vzniklé v silničním provozu. Typicky opomíjejí třeba nehody chodců a cyklistů bez účasti motorových vozů.
Proč řidiči ujíždějí od nehod? Nejčastějším důvodem je akutní reakce na stres, požití alkoholu nebo zákaz řízení. Jen v minulém roce ujeli viníci od dopravních nehod v 17 964 případech.
Nejčastější příčinou nehod během Vánoc bývá rychlost.
Výsledky mezinárodního průzkumu ESRA 2023 ukazují, že Češi hodnotí bezpečnost silnic hůře než většina evropských zemí.
Elektromobil nikam nedojede. Elektromobily často hoří. Dobíjení elektromobilů je složité. Ojetý elektromobil je neprodejný. Nejen na tyto mýty chce upozornit Centrum dopravního výzkumu pomocí krátkých videí.
Z dat webu Dopravní nehody v ČR vyplývá, že se v letošním roce od ledna do října stalo už 77 654 nehod. Zároveň se zjistilo, že 30 procent účastníků nehod vykazuje známky traumatizace, a to bez ohledu na to, o jak vážnou nehodu šlo.
Centrum dopravního výzkumu zveřejnilo nový průzkum, který mapuje zvyklosti českých majitelů elektromobilů při dobíjení.
I spolujezdci na zadním sedadle automobilu se musí připoutat. Každý osmý Čech to ale nedělá. Jenom za loňský rok zemřelo 72 nepřipoutaných lidí na zadních sedadlech vozů.