Na českých silnicích zemřelo loni nejméně lidí za 60 let
V roce 2024 došlo na českých silnicích k výraznému poklesu počtu obětí dopravních nehod. S 438 mrtvými je to nejnižší bilance od roku 1961.
V roce 2024 došlo na českých silnicích k výraznému poklesu počtu obětí dopravních nehod. S 438 mrtvými je to nejnižší bilance od roku 1961.
Evropská unie sice postupuje směrem k uhlíkové neutralitě, ale sektor dopravy stále zaostává.
Nová analýza ukazuje, že do roku 2030 by mohly všechny hlavní města EU zavést zóny bez emisí a zároveň mít dostatek elektrických dodávek vyrobených v Evropě, aby splnila požadavky na dopravu.
V Evropské unii je v současnosti k dispozici více než 820 tisíc veřejných dobíjecích bodů pro elektromobily. Z toho více než polovina (57 %) je soustředěná pouze v Nizozemsku, Francii a Německu.
Přestože auto je neodmyslitelnou součástí amerického životního stylu, zhruba 10 procent dospělých v USA říká, že řídí jen výjimečně nebo vůbec.
Elektromobily mají omezenou životnost, především kvůli svým bateriím. Jak dlouho vydrží v provozu, jaké jsou náklady na jejich výměnu a co se děje s bateriemi na konci jejich životnosti?
Nejčastější příčinou nehod během Vánoc bývá rychlost.
Čínští výrobci automobilů reagují na zvýšení cel EU na elektrická vozidla exportem hybridů. Ty nejsou zatíženy novými tarify, což z nich činí cenově atraktivní konkurenci pro evropské i japonské značky.
Výsledky mezinárodního průzkumu ESRA 2023 ukazují, že Češi hodnotí bezpečnost silnic hůře než většina evropských zemí.
Elektromobily ztrácejí hodnotu rychleji než auta se spalovacím motorem, avšak postupně se stávají atraktivnějšími díky technickému pokroku a klesajícím cenám.