Doprava brzdí klimatické cíle EU
Evropská unie sice postupuje směrem k uhlíkové neutralitě, ale sektor dopravy stále zaostává.
Evropská unie sice postupuje směrem k uhlíkové neutralitě, ale sektor dopravy stále zaostává.
Nová analýza ukazuje, že do roku 2030 by mohly všechny hlavní města EU zavést zóny bez emisí a zároveň mít dostatek elektrických dodávek vyrobených v Evropě, aby splnila požadavky na dopravu.
V Evropské unii je v současnosti k dispozici více než 820 tisíc veřejných dobíjecích bodů pro elektromobily. Z toho více než polovina (57 %) je soustředěná pouze v Nizozemsku, Francii a Německu.
Od 1. ledna 2025 se Rumunsko a Bulharsko stanou součástí Schengenského prostoru. Občané obou zemí si od nového roku užijí volné cestování bez zdržení na hraničních přechodech.
Evropské vody čelí stále větším problémům kvůli znečištění, změnám klimatu a nadměrnému využívání.
Evropská agentura pro životní prostředí (EEA) zveřejnila zprávu, která ukazuje na nutnost sběru přesných dat o úmrtích a onemocněních spojených s vysokými teplotami.
Norská analýza ukázala, že severské země jsou nejlépe připravené na budoucnost bez hotovosti. Naopak země jako Německo, Gruzie a Arménie v tomto ohledu zaostávají.
Nejnovější přehled kvality ovzduší v evropských městech ukazuje, že města Uppsala a Umeå ve Švédsku a Faro v Portugalsku mají nejčistší vzduch v Evropě.
Nový průzkum ukazuje, že pohlaví, věk a socioekonomický status významně ovlivňují duševní pohodu zaměstnanců. Nejvíce ohrožení jsou pracovníci ve Španělsku, nejméně v Nizozemsku.
Pokud chce EU být konkurenceschopnější, genderová rovnost by měla hrát klíčovou roli, varuje ředitelka Evropského institutu pro rovnost pohlaví.