Vysokorychlostní trať mezi Brnem a Vídní by se mohla začít stavět v roce 2026
Stavba vysokorychlostní železnice mezi Brnem a Vídní získala pozitivní stanovisko od EIA. Stavět by se mohlo začít v roce 2026.
Stavba vysokorychlostní železnice mezi Brnem a Vídní získala pozitivní stanovisko od EIA. Stavět by se mohlo začít v roce 2026.
Dnes je to přesně 220 let, co anglický inženýr Richard Trevithick sestrojil první parní lokomotivu.
DESÚ je zkratka nového úřadu pro klíčové dopravní a energetické projekty.
Čtyřhodinové drama skončilo smrtí íránského násilníka. Ten zadržoval ve vlaku u švýcarsko-francouzských hranic jako rukojmí 14 cestujících a strojvedoucího.
Kvůli ražbě 25 kilometrů dlouhého železničního tunelu z pražského Smíchova do Berouna bude nutné vybudovat nové silnice. Ty bude využívat i technika, která bude obsluhovat obří stavební dílo. Vzniknout by měl také nový silniční most v Berouně.
Podle studie proveditelnosti Správy železnic by cesta vlakem z Prahy do Liberce mohla trvat 69 minut. Stavba trati s maximální rychlosti 200 km/h začne však nejdříve v roce 2030.
Železniční přejezd ve Vendryni u Třince monitoruje už rok inteligentní kamerový systém, který umí zaznamenávat přestupky řidičů. Jde zejména o vjezd na koleje ve chvíli, kdy je spuštěná výstražná signalizace.
Až do sobotního dopoledne nebudou jezdit vlaky mezi Bohumínem a Dětmarovicemi. Na Karvinsku se stala tragická dopravní nehoda, kterou nepřežil strojvedoucí. Při incidentu se poničily stovky metrů železnice, škody dosahují 37 milionů korun.
Hned čtveřice výluk zkomplikuje železniční dopravu ve Středočeském kraji během února. Další budou následovat i v březnu.
Výrobci železničních vozidel by měli v roce 2024 dodat Českým drahám skoro 140 nových jednotek a lokomotiv.