České školy čelí krizi. Chybět mohou tisíce učitelů
Podle analýzy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a ministerstva školství by do roku 2035 mohlo ve školách působit jen 90 tisíc pedagogů, zatímco potřeba bude 113 tisíc.
Podle analýzy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a ministerstva školství by do roku 2035 mohlo ve školách působit jen 90 tisíc pedagogů, zatímco potřeba bude 113 tisíc.
Dne 21. února skončilo první kolo přihlašování na střední školy pro školní rok 2025/2026. Nejvýraznějším trendem je rostoucí zájem o maturitní obory a lycea.
Poslanecká sněmovna odmítla zavedení příspěvku pro studující matky na hlídání dětí, tzv. hlídačkovné. Návrh kritizoval Senát, ministr školství Mikuláš Bek i rektoři univerzit.
České školy mají novou příležitost, jak zpestřit výuku – vydat se na Stezku Českem.
Ministerstvo školství v lednu představilo revidované Rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní školy, které nyní zahrnují důležitou oblast ochrany člověka za mimořádných událostí.
Více než polovina českých studentů věří, že pokud by známkování prováděla umělá inteligence, bylo by spravedlivější.
Ministerstvo zemědělství připravilo novou legislativu, která zjednoduší život zemědělcům a podpoří ekologické hospodaření.
Ministerstvo školství představilo nový model financování nepedagogické práce, který začne platit od 1. září 2025. Tento systém má za cíl nejen spravedlivější rozdělení financí, ale i zajištění dlouhodobé stability pro školy a školská zařízení.
Ministerstva financí a školství dosáhla dohody, která umožní obcím a krajům větší samostatnost při financování nepedagogických pracovníků ve školách.
Ministerstvo školství připravilo zásadní změny v rámci vzdělávacích programů pro mateřské a základní školy. Nové plány mimo jiné přinášejí povinnou výuku angličtiny již od první třídy.