Správa železnic nechá vyměnit dřevěné a ocelové pražce za nové ocelové v celém úseku z Tanvaldu do Kořenova včetně hlavní koleje v dopravnách Desná a Dolní Polubný. Na ozubnicovém úseku nainstaluje nový systém se dvěma ozubenými hřebeny.
Stavbaři obnoví odvodnění a čeká je sanace skalních zářezů. Vymění i přejezdové konstrukce na šesti přejezdech, z nichž dva upraví pro ozubnicový provoz. Současně opraví nástupiště na nádražích v Desné, Dolním Polubném a Kořenově. Čeká je také výměna kolejnic, obnova a doplnění štěrku a oprava výhybek. Opravou projde i Polubenský tunel, třetí nejdelší jednokolejný tunel v České republice. Práce vyjdou skoro na půl miliardy.
Polsko v úseku od hranic do stanice Szklarska Poręba Górna vymění kolejnice a zabezpečí železniční přejezdy.