Nutnou rekonstrukci potřebuje nejstrmější železnice v České republice, ozubnicová trať označovaná jako zubačka mezi Tanvaldem a Kořenovem v Jizerských horách. Správa železnic na ní omezila provoz, protože jeho hustota už nebyla bezpečná. Příští rok proto začne nutná rekonstrukce, o níž už se sice mluví dlouhá léta, ale až nyní situace dospěla do bodu, kdy je oprava zubačky nevyhnutelná. Při ní dojde k opravě železničního spodku a svršku, tunelů, mostů a dalších částí infrastruktury.
Kvůli vysokým nákladům a nedostatku peněz Správa železnic opravu trati několikrát odložila. Naposledy se tak stalo letos, přestože vedení podniku ještě v roce 2021 mluvilo o roce 2023 jako o době, kdy může rekonstrukce zubačky začít. Oprava se tak nakonec protáhne do roku 2025 a vyjde na necelých půl miliardy korun. 360 milionů by měly však činit evropské dotace.
Ozubnicová trať mezi Tanvaldem a Kořenovem jezdí od roku 1902. O devadesát let později se zařadila mezi kulturní památky. Na své sedmikilometrové trase musí překonat 235 metrů výškového rozdílu.