Podle dat zveřejněných výzkumným centrem Pew Research se za poslední tři roky téměř zdvojnásobil podíl uživatelů TikToku, kteří konzumují zprávy na této platformě. Data odpovídají celkovému kulturnímu posunu spotřebitelů směrem k využívání sociálních sítí pro získávání zpráv, kdy zhruba polovina všech Američanů uvádí, že zprávy čerpají především ze sociálních platforem.
V roce 2020 uvedlo celkem 22 procent uživatelů TikToku, že získávají zprávy z této sítě, letos už je to 43 procent. Nejpopulárnější sociální mediální platformou pro sledování aktuálního dění zůstává Facebook. Přibližně třetina dospělých Američanů pravidelně sleduje zprávy na Facebooku. Následuje Instagram (16 %), TikTok (14 %) a X (12 %). Nicméně TikTok vykázal od roku 2020 největší růst ze všech platforem, a to napříč všemi věkovými skupinami.
Konzumace zpráv se mezi Američany a Američankami liší. Zatímco ženy častěji získávají informace o aktuálním dění z platforem jako Nextdoor (hyperlokální sociální síť pro sousedství, pozn. red.), Facebooku, Instagramu a TikToku, tak muži častěji směřovali k Redditu, X (dříve Twitter) a YouTube.
Rozdíl je značný i po stránce věku a rasy. Zatímco mladí Američané (18 až 29 let) nejčastěji sledují zprávy na Redditu (48 %), TikToku (44 %) a Instagramu (42 %), tak u lidí ve věku 50 až 64 let dominuje LinkedIn a Facebook. Američané bílé pleti nejčastěji získávají přehled o aktuálním dění ze sítí Nextdoor (56 %) a Facebook (55 %), zatímco Afroameričané z platforem LinkedIn a Instagram. U Hispánců má největší oblibu Instagram, zatímco u amerických Asiatů je to Reddit.
32% of U.S. adults ages 18 to 29 say they regularly get news on TikTok, a higher share than in years before. This compares with 15% of those ages 30 to 49, 7% of those 50 to 64 and just 3% of those 65 and older. Dive into our findings: https://t.co/RqAYRRyLKw pic.twitter.com/iKXMTpqL0A
— Pew Research Center (@pewresearch) November 16, 2023