Společnost Pew Research pravidelně vydává průzkumy ohledně konzumace zpráv na sociálních sítích v USA. Aktuální průzkum uvádí, že co se týče počtu uživatelů dané sítě, tak v konzumaci zpráv vede Facebook. Celkem 31 % dotázaných využívá Facebook pro sledování zpravodajství. Přitom jen 70 % respondentů Facebook používá. Z toho vyplývá, že celkem 44,2 % všech amerických uživatelů Facebooku na této síti sleduje zpravodajství. Ještě v roce 2020 to bylo 54 %.
Na druhém místě se umístil YouTube, který využívá 82 % dotázaných a 25 % respondentů na něm sleduje aktuální dění. U všech sociálních sítí od roku 2020 lehce klesá počet uživatelů, kteří by na těchto platformách sledovali zpravodajství. Výjimkou je pouze Instagram, který vrostl oproti roku 2020 o procento na letošních 29 %, a především TikTok. Ještě v roce 2020 používalo jen 22 % uživatelů TikToku tuhle platformu pro konzumaci zpráv, nyní je to již 33 % všech uživatelů této sítě.
Muži sledují zprávy na sociálních sítích nejčastěji na Redditu, YouTube a Twitteru, zatímco ženy nejvíce využívají pro zpravodajství Nextdoor (služba lokálních sociálních sítí, využívaná v amerických sousedstvích, pozn. red.), Facebook a Instagram.
Snapchat a TikTok vede u Američanů ve věku 18 až 29 let, zatímco ve věku 30 až 49 let vítězí sledování zpráv na platformách Reddit, LinkedIn a Facebook.