pátek 7. února 2025

Celebrity v reklamách na léky odrazují zákazníky od koupě

Pro 8 z 10 Čechů je reklama na léky, v níž je léčivý přípravek doporučován známou osobností, nedůvěryhodná.

lékárna

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Anna Tarazevich

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Anna Tarazevich

Průzkum společnosti Nielsen se zabýval reklamami na léky a doplňky stravy. Podle průzkumu reklamy na léčivé přípravky, které doporučují známé osobnosti, nemají na zákazníky pozitivní efekt. 8 z 10 Čechů těmto reklamám nedůvěřuje.

Pokud v reklamě na léčivý přípravek účinkuje lékař, tak ji Češi důvěřují více. Pro 11 procent dotázaných je taková reklama velmi důvěryhodná a pro 35 procent je spíše důvěryhodná.

Celkově však reklama podle dotazovaných nemá na koupi určitého léku nebo doplňku stravy valný vliv. Na základě reklamy se rozhoduje 10 až 18 procent respondentů. Nejčastěji si Češi kupují léčivé přípravky na základě doporučení, více než čtyři pětiny vyslechnou svého ošetřujícího lékaře, dále pak dají na doporučení lékárníků (83 %) a tři čtvrtiny respondentů také na doporučení svých přátel či rodiny.

Pro ty, kteří léčivé přípravky kupují online, jsou velmi důležité recenze přípravků na stránkách lékáren. Přesvědčivé jsou pro každého druhého.

Hodnocení důvěryhodnosti reklamy na léčivé přípravky. Rozdíl mezi lékařem a známou osobností.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: Nielsen

Související

žlutý kontejner
Domácí Ekologie

Třídění kovových obalů se zjednoduší. Nově patří i do žlutých kontejnerů

léky
Domácí

Nový systém doplatků ušetřil pacientům více než 44 milionů korun

střední škola
Domácí AI

Studenti věří, že známkování by bylo díky AI spravedlivější

znečištění ovzduší
Domácí

Česko hlásí rekordní pokles emisí. Jde o nejlepší výsledek od 90. let