Nové systémy nahradí stávající, už technicky zastarávající zařízení. Řidičům zůstanou funkce jako jízdní řády či informace o zpoždění, přibude ale přímá komunikace s křižovatkami a dispečinkem. Vozidla MHD získají preferenci – při odjezdu ze zastávky řidič uvidí, zda má čekat, nebo plynule odjet, a při jízdě si systém umí „prodloužit“ zelenou. Cestující tak pocítí plynulejší provoz a méně prudkých brzdění.
Investice přesahující 35,5 milionu korun je z více než 30 milionů kryta evropskou dotací, spoluúčast DSZO činí zhruba 5,3 milionu korun. Novinky se nejprve projeví ve Zlíně, kde finišuje obměna světelných křižovatek. Následně se přidají i Otrokovice, kde bude modernizace probíhat postupně. Cílem je zrychlit MHD, zlepšit návaznosti a získat víc provozních dat pro řízení dopravy.